SON DAKİKA
SON DAKİKA


Ürün değil mamul ihraç ediyor
7.02.2021

Dünya fındık üretiminin yüzde 70 ‘ini elinde bulunduran ve adeta tekel olan Türkiye, bugüne kadar fındığı sadece saf ürün/hammadde olarak ihraç ediyor, bu sebeple fındık ekonomisi/değeri üzerinde de bir türlü söz sahibi olamıyordu. Oysa fındık ithal eden ülkeler başta çikolata sanayi olmak üzere, mamule çevirdikleri fındıktan katbekat gelir ederek asıl kazançlı çıkan oluyorlardı.

Her zaman fındığın en köklü ve güçlü kuruluşu olan ve bizzat üreticinin sahibi olduğu Fındık Tarım Satış Kooperatifleri Birliği /Fiskobirlik, son yıllarda izlediği doğru politika ve yatırımlarla bu gidişatı artık değiştirme noktasına getirdi. Bu zamana kadar üretimleriyle sadece iç piyasada ve sınırlı üretimle var olma mücadelesi veren Fiskobirlik, özellikle NUGA markası ve kalitesiyle müthiş bir ivme yakalayarak, Türkiye’de en çok tercih edilen çikolatalı fındık kreması sıralamasında zirveyi zorlamaya başladı. Nuga’da yakaladığı başarıyı mamul çeşitliliğine de yansıtan Fiskobirlik, yeni ürünü Şekersiz Fındık Ezmesi ve diğer mamullerle üretimini özellikle pandemi sürecinde artırarak ihracatta da sürdürdü. Bugün 25 ülkeye ihracat yapan Fiskobirlik, bu süreçte istihdamını da artırarak nihai mamul markalarıyla başta Giresun ekonomisi olmak üzere ülke ekonomisine de büyük katkılar yapmaya başladı. Bu çıkışlarını ve başarılarını sürdüreceklerini belirten Fiskobirlik Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Bayraktar, yeni yatırımlar ve ürünlerle dünya da marka haline gelecek/gelen nihai mamullerimizle güçlü bir şekilde artık bizde varız dedi.

Birliğe bağlı Entegre Fındık İşleme Tesisleri (EFİT) AŞ'de üretilen fındıklı ürünler, ABD, Kanada, İngiltere, Japonya, Çin, Avusturya, Almanya, Suudi Arabistan, Filistin, Katar, Azerbaycan ve Bosna Hersek'in de aralarında bulunduğu 25 ülkede tüketicilerle buluşurken, üretim tesislerinde geçen yıl 110'un üzerinde işçi istihdam eden Fiskobirlik, işçi sayısını 493 kişiye çıkararak istihdam konusunda da büyük fark oluşturdu.

2020 yılında, salgına rağmen ciro, faaliyet ve yatırım anlamında büyüyen Fiskobirlik, geçen yıl üretim bölümüne 10 milyon liralık yeni yatırım yaparak üretimini artırırken, gelecek aylarda 3-4 milyon liralık soğuk hava deposunu da içeren yeni bir yatırımlarla büyümesini sürdürecek. Kakaolu fındık ezmesi ürünleri olan Nuga satış bağlamında Türkiye'de ilk üç içerisinde yer alırken, şekersiz fındık ezmesi, şu anda raflarda yerini aldı. 

Ürün yerine nihai mamulle ve markalaşarak büyümesini sürdüren Fiskobirlik, ülke ekonomisine çok daha fazla katma değer katacaktır. Bu anlamda Fiskobirlik’e bu zamana kadar ki yaklaşım değiştirilmeli ve yeniden desteklerle geleceğe taşınmalıdır…

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap