SON DAKİKA



Haber > Karadeniz > Çaykur yerlinin yerlisini üretti

Çaykur yerlinin yerlisini üretti

11 Haziran 2013 Salı - 09:19




Çaykur, Türkiye’nin ilk yerli ve milli soğuk çayını üretti, “didi” markası adı altında piyasaya sürdü.





Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu, ilk milli ve yerli soğuk çay olan “didi” markasıyla soğuk çay piyasasına girdiklerini belirterek hedeflerinin soğuk çayda da iç pazarda lider olmak, dış pazarda ise ciddi boyutlarda satışlar gerçekleştirmek olduğunu söyledi. Soğuk çayın çok beğenildiğini ifade eden Sütlüoğlu, şunları söyledi: “Çok güzel tepkiler alıyoruz. Çaykur olarak köklü bir kuruluşuz ama köhne bir kuruluş değiliz. İnovasyon çalışmalarımız, yeni ürünlerle atılımlarımız devam ediyor ve bu atağımız devam edecek. Bundan sonra meyve ve bitkili çaylarla sonbahara doğru 25-30 arası çeşitle piyasaya yeni ürünlerle çıkacağız. Çaykur olarak çay sektöründe neler yapılması gerekiyorsa bunları bir bir hayata geçiriyoruz.” İSMİNDE ANADOLU ŞİVESİNDEN ETKİLENİLDİ Soğuk çaya verilen “didi” isminin kamu araştırması ile belirlendiğini ifade eden Sütlüoğlu, konuyla ilgili şunları söyledi: “Anadolu şivesinde bazı bölgelerde ‘dedim’ yerine ‘didi’ derler. Bu manada ortaya çıkan bir isim. Önemli olan çabuk akılda kalan ve etkili olan bir ismin olmasıdır. Uluslararası camiada kolay kabul gören bir ismin olmasıdır. Dış pazarlarda yaptığımız araştırmalar da çok beğenildi. İsim Lazca ve Gürcücede ‘büyük’ anlamına geliyor. Bu da bir tesadüf oldu.”
Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap