Zuğa bizim dilimizde Deniz. Uçsuz bucaksız olmasa bile
sınırları çizilmiş olsa bile özgürlüğümüzün, pratikliğimizin, hızlı
davranışımızın anında köpürmemizin simgesi olan heybetli dalgalı ama sakin
Karadeniz’imiz.
Eğitim kelime anlamıyla “Belli bir konuda, bir bilgi ve
bilim dalında yetiştirme ve geliştirme, eğitme işi.” olarak tanımlanmış olsa
bile bizler için mutluluk eşitlik ve kardeşçe yaşayabileceğimiz alanların
yaratılabilmesi için yarınlarımızı birikimlerimizi, bilimi tekniği ve bilgiyi
aktarabilmek.
MECİ bizim anlayışımızda karşılık beklemeden ihtiyaç olanın
ihtiyaçlarını karşılamak için oluşturulan dayanışma İMECE ortak üretim ortak
akıl.
EĞİTİMECİ Bizde eğitim alanında geleceğimiz olan
çocuklarımıza daha yaşanılabilir bir dünya bırakmak amacıyla laik bilimsel ve
demokratik bir eğitim modelini yaratabilme mücadelesi için yola çıkışın ilk
adımı.
Bunları niçin yazdım diye okuyucularımızın meraklandığını ve
cevabını beklediğini hissediyorum. Zuğa Deniz Karadeniz’de yaşayan bizlerin
birçok anılarını taşıdığı, dalgasında vira indiği, çakıllıklarında kumsal keyfi
bulabildiği güneşi hissetmek için tüm vücudunu bıraktığı, Kültürümüzün
zenginliğini ve her şeyden önemlisi Hamsimizi, üretimi denizimizle halkımızın
buluşmasının simgesi olan takalarımızı yani yaşamımızı anlatıyor. Acılarımızı
sevincimizi aşklarımızı siyasetimizi anlatır o azgın suları. Eğitim ise
geleceğimizin garantisini aydınlığımız aydınlatmasını, değerlerimizi
geleneklerimizi ve kültürümüzü yarına taşımayı.
Mısır ekmeği ve hamsinin bir araya gelişinin vermiş olduğu o
eşsiz lezzetle hamsinin ve m ısır ekmeğinin zaferini yazmak için yola
çıkanların öyküsüdür ZUĞA ÇAĞDAŞ EĞİTİM KOOPERATİFİ. EĞİTİMECİ’ nin kooperatif
anlayışıyla örgütlenmesi ve çocuklarımızın laik bilimsel demokratik bir
eğitimle buluşabilmesinin ilk adımı. Ortak akıl oluşturabilmenin Cumhuriyet
değerlerimizin insan odaklı bir şekilde yarınlara taşınmasının bir adımı.
Haziran 2019 tarihinde okulların kapanmasıyla birlikte
çocuklarımıza yaz atölyeleri ile nasıl bir eğitim çalışması yapabiliriz diyerek
öğretmen arkadaşlarımızla toplantılar gerçekleştirdik ve şirin ilçemiz Fındıklı
'da EĞİTİMECİ yapısını oluşturduk. Dönemde “EĞİTİMECİ Yaz Atölyeleri” 5 hafta
boyunca birlikte üretip birlikte paylaştığımız atölyelerimizle çocuklarımızla
birlikte toprağı tanıdık, şiiri sinemayı, paylaşımı dayanışmayı ortak karar
vermeyi öğrendik bizlerde.
EĞİTİMECİ, farklı alanlarla ilgilenirken yolları
Fındıklı’da kesişen, evrendeki canlı ve cansız hiçbir varlıktan kendini üstün
görmeyen insanların, yaşamının merkezinde insan olan ve ona ulaşmak için
mücadele eden, yerelde çocuklarla beraber birbirlerine ışık tutmak amacıyla
ortaya çıkmakta oldukları bir eğitim imecesidir. Mevcut eğitim sisteminde
nesneleştirilen bizlerin bu sistemi dönüştürmek için harekete geçmek amacıyla
çıktığımız bu yolda sonuç yerine sürece odaklanmak, çevresel farkındalığı üstün
tutmak ve farklılıkların güzelliklerinden yararlanmak önceliklerimizdir.
Deneyimlemeye önem veriyoruz. Bu yüzden yaparak ve yaşayarak öğrenmeyi esas
alan süreç odaklı, araştırma ve inceleme yoluyla öğrenme yöntemlerine
başvuruyoruz. Yani deneyimliyoruz Aynı zamanda üretimi temel alan iş için
öğrenmeyi destekliyoruz. Yakın çevremizden başlayarak genel problemlere doğru yönelen
çözüm üretme süreçlerinden yararlanıyoruz. Bunun yanında EĞİTİMECİ kendisini
bir eğitim kurumu olarak tanımlamıyor. Dolayısıyla hiyerarşik bir yapı yerine
demokratik ve katılımcı bir yapıyı benimsemekte, öğreten ve öğrenenin ayrıldığı
bir yapı değil birlikte öğrenmenin esas alındığı bir yer. Fikirlerini ve
bildiklerini dayatan bir topluluk değil her türlü görüşe açıklığı benimseyen,
tek doğrunun olmadığı düşüncesinden yola çıkarak doğru olanın birlikte
tartışılarak ortaya çıkarıldığı bir yapı.
Bu yapıda herkese yer var katkı koymak isteyenleri
omuzdaşımız olarak bekliyoruz. Bir adım ötedeyiz. Yazımızın devamını haftaya
Zuğa Çağdaş Eğitim Kooperatifi olarak devam edeceğiz. Kalın sağlıcakla.