THY
Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı! Aslen Giresunlu. Özgeçmişi başarılarla
dolu, önemli yönetim görevlerinde bulunmuş ve 2015 yılında Türk Hava Yolları
Yönetim ve İcra Komitesi başkanı seçilmiş.
Bir
Giresunlu olarak düşündüğümüzde Sayın Aycı gibi üst görevlerde bulunan kaç
insanımız var sorusunun cevabını iyi düşünmemiz gerek. Tahminim iki elin
parmaklarının sayısını geçmez. Buna rağmen biz bu insanlarımıza ne kadar sahip
çıkıyoruz ve arkasında duruyoruz ya da tam tersi bu insanları kötülemek, aşağı
çekmek için neler yapıyoruz sorularının cevabını iyi vermemiz gerekir.
Ordu-Giresun
havaalanı inşaatı başladığında çoğumuz yapılamaz, bitirilemez diye düşünüyor ve
küçümsüyor, inanmıyorduk. Çünkü bugüne kadar ülkede yapılan yatırımların hep
uzun sürmesi ya da bitirilememesi hayal bile etmemizi güçleştiriyordu. Ama
bugün Türkiye’nin deniz üzerindeki tek, dünyanın sayılı havalimanlarından
birine sahibiz ve nimetlerinden hep birlikte; karşı çıkanlar ve inanmayanlarda
dahil faydalanıyoruz. Bölgenin gelişimi ve geleceği için çok önemli bir yatırım
olan Ordu-Giresun havaalanı bugünlerde eleştirilerin ve olumsuz yaklaşımların
odağında yer alıyor. Kim alıyor? Ordu ve Giresun’un önde gelen STK’ları ve
yöneticileri. Ne zaman alıyor? Tam da üst yönetiminde bir Giresunlu yönetici
varken alıyor. Hem de gerekçelerini ve asıl sebeplerini göz ardı ederek ve bunu
açıkça basın yoluyla kamuya açık bir şekilde ve doğrudan zarar verecek bir
şekilde yapıyorlar.
Hatırlarsınız
bu havaalanının yapılması planlanırken de hep olumsuz bakılmış, gereksiz olduğu
dikte edilmiş ve yanlış algı oluşturularak uzun yıllar geciktirilmişti. Ne
zaman ki doğru akılla hareket edilip potansiyelleri ortaya konuldu o zaman
yatırım hayata geçirildi. Şimdi faaliyette ve ciddi anlamdaki yolcu
kapasitesiyle en fazla çalışan havaalanları arasında yer alıyor.
Son günlerde iptal edilen ya da kaldırılan
seferlere gelince; mevsimsel yolcu kapasitesinin düşmesi, hava koşulları ve
bazı uçaklarda yaşanan teknik sıkıntılardan dolayı devre dışı bırakılarak
zayıflayan filo unsurları ön plana çıkıyor. Talep olmayan, yolcusu olmayan bir
hattı açık tutmanın anlamı da olamaz zaten. Ancak en önemli sebeplerden biri de
hala Ordu-Giresun havaalanının yeni olması ve
hitap ettiği bölgenin gelişmekte olan bir bölge olmasıdır. Hala Ordu ve
Giresun’a gelen turistlerin önemli bir kesimi Samsun ve Trabzon havaalanlarını
tercih etmektedir. Sanayi ve Ekonomi gelişimini sürdürmektedir. Tüm bu unsurlar
zaman içinde oturacak ve artacak taleple ihtiyaç duyulan seferlerde
açılacaktır. Yani biraz daha sabırlı olmak ve süreci doğru değerlendirmek
lazım. Bu süreçte seferler kaldırılıyor, kaldırılıyor gibi faydadan çok zarar
verecek söylemlerde bulunmak yersiz ve gereksizidir. Hele de böyle bir kurumun
başında Giresunlu bir hemşerimiz varken ve Giresun’un büyümede ve gelişmede en
alt sıralarda kaldığı gibi çok daha önemli gündemlere odaklanmamız gerekirken…
Ben
inanıyorum ki; THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanlığı görevini
başarıyla sürdüren hemşerimiz Sayın İlker Aycı, hiçbir zaman Giresunlu olduğunu
unutmayacak ve uygun koşullar oluştuğunda hem Ordu’nun hem Giresun’un lehinde
kararlar verecektir. Herkes de bu düşüncede olmalı ve elindekinin kıymetini,
değerini bilmelidir.
Yanlış
mı düşünüyorum?