SON DAKİKA
SON DAKİKA


Trabzon'un geleceği 2 projeyle kurtarılır!
20.08.2020
 
Trabzon o kadar şanslı bir şehir ki!
Koca bir çınarı, bir efsanesi var…
Daha 95’inde…
Yılların yoramadığı bir değer…
95 yılını dertlerle dertlenmeye, ülkesine adamış bir gönül adamı…
Trabzon’u değil, tüm Türkiye’yi analiz etmiş, dünya politikasını ana hatlarıyla hafızasına kazımış bir isim… Müthiş bir beyin!
Trabzon için çok çok önemli bir hafıza…
Tahmin edersiniz ki;
Trabzon’un efsane belediye başkanı, eğitimin-öğretimin ‘BABASI’ Hasan Melek’ten bahsediyorum.
Benim için onunla sohbet etmek büyük bir lütuf…
**
Peki, neydi bizi aynı masa etrafında buluşmamızı sağlayan sebep?..
Tabii ki, çok sevdiği şehri TRABZON…
Kentin YARINLARI için, ‘DÜNÜ-BUGÜNÜ’nü bir dosya da toplamış, ‘TRABZON’UN GELECEĞİDİR’ dediği iki projeyi öne çıkarmış…
Bir, Erzincan-Trabzon Demiryolu,
İki, Güney Çevre Yolu…
Hep gündemde olan fakat bir türlü güçlü bir hamle yapılamayan bu projeleri, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başta olmak üzere, bakanlara, Trabzon’u yöneten isimlerin önüne koymuş!
Karadeniz Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü tarafından hazırlanan Trabzon-Erzincan Demiryolu Raporu’ndan, Bayındırlık Bakanlığı’nın (Çevre ve Şehircilik Bakanlığı) Trabzon-Erzincan Demiryolu Keşif Raporu’na kadar birçok doneyi raporun içerisinde ilgililere sunmuş.
Çok net ve anlaşılır…
Diyor ki; demiryolu ve güney çevre yolu bu şehrin geleceği…
Neden mi?..
Üçüncü Havalimanı neyse, Erzincan Trabzon Demiryolu da odur…
Marmaray neyse; Güney Çevre Yolu o denli önemlidir…
Demiryolu varsa, ticaret var…
Güney Çevre Yolu varsa, sahile sıkışan bir şehirden ziyade güneye doğru büyümüş bir kent var…
Liman şehri, ticaretin kalbi Trabzon’dur…
Kalbi durdurmayın…
Bürokraside nüfusu bu denli fazla olan, siyasi lobisi bu derece sağlam bir şehir daha var mı?
Ulaştırmanın başında Trabzon’un evladı Adil Karaismailoğlu’nun olduğu bu dönemde beklemek neden?..
Hep diyoruz… Ankara’nın nabzı Trabzon’da atar.
Siyasetin iklimini kuzey belirler…
Bölgenin ağabeyi konumunda olan, siyasetçiler ordusuna sahip bir kent, neden hala Demiryolu’nun temellerini atmaz/atamaz?.. Hasan Melek’e hak vermemek, onun söylemlerine katılmamak mümkün mü?
**
Sorun ekonomi mi?
Peki…
Deniz altından metro geçiren, dağları delip yol yapan, Çanakkale’ye asma köprü kuran,
bugün dünyanın en büyük projelerinden biri olan Kanal İstanbul’u tartışan bizim ülkemiz değil mi?
Türkiye Cumhuriyeti Erzincan Trabzon Demiryolu’nu hayata geçirecek kalibrede ve güçtedir… Demiryolu kendisini finanse edecek ticari hacmi geniş bir yatırımdır, güney çevre yolu ise hiç şüphesiz her geçen gün nüfusu artan şehre nefes aldıracaktır…
Unutmayın…
Her seçim döneminde AK Parti’nin gücüne güç katan Trabzon, ALACAKLI konumdadır…






 

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap