SON DAKİKA
SON DAKİKA


5216 sayılı Belediye kanunu ve ulaşım ana planı
16.12.2020

 

5216 Sayılı Belediye Kanunu; Üçüncü Bölüm-Büyükşehir Belediyesinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları-Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin görev ve sorumlulukları (1) (2) Madde 7- Büyükşehir Belediyesinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır belirterek; f bendinde “f) Büyükşehir ulaşım ana plânını yapmak veya yaptırmak ve uygulamak; ulaşım ve toplu taşıma hizmetlerini plânlamak ve koordinasyonu sağlamak; kara, deniz, su ve demiryolu üzerinde işletilen her türlü servis ve toplu taşıma araçları ile taksi sayılarını, bilet ücret ve tarifelerini, zaman ve güzergâhlarını belirlemek; durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek ve işletmek, işlettirmek veya kiraya vermek; kanunların belediyelere verdiği trafik düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri yürütmek” şeklinde belirtmektedir.

Buradan anlaşılan Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım ana planını yapabileceğidir. Ulaşım AŞ Kurulmuş ve çeşitli oluşumlara gidilmiştir. Büyükşehir Belediyesi bünyesinde güçlü bir Ulaşım AŞ varlığı ancak, kendi fizibilite etütlerini, ana planlarını yapabilen bir anlayışla oluşturulabilir. Bölgeler arası gelişmişlik farklarını azaltmak, iller arası gelişmişlik farklarını azaltmak, kurumların proje kapasitesini artırmak gibi yaklaşımlarla Bölgesel Kalkınma Programları hazırlanmıştır.

Danışmanlık Sektörü de önemli bir konudur. Ancak öncelikle Kurumların proje kapasitesinin geliştirilmesi noktasında yapacak çok önemli işler bulunmaktadır. Son zamanlarda Özellikle Sayın Cumhurbaşkanımızın belirtmiş olduğu Yerel Yönetim Reformunun esasında en önemli unsurlarında birisi de örneğin bu Büyükşehir Belediyelerinin ulaşım ana planlarını, raylı sistem etütlerini, master planları kendisinin yapabilmesi konusudur. Kayseri Büyükşehir Belediyesi Ulaşım AŞ bu konuda başarılı bir örnektir.

Belediyeler Danışmanlık Sektöründen, özel sektörden çeşitli projeler konusunda mutlaka yararlanabilirler. Ancak öncelikle bu alanlarda kendilerinin bir ana aktör durumuna gelmeleri, güçlenmeleri gerekmektedir. Daha sonra uzmanlık kapasitesini büyük ölçüde artıran Belediyelerin profesyonel danışmanlık hizmetlerinden yararlanma konusu, oluşan büyük yoğunluğun yeni projelerle çarpan etkisi oluşturması için olmalıdır.  Sonuç olarak, Trabzon’da, Ulaşım Ana Planı gibi bir konunun öncelikle Büyükşehir Belediyesi bünyesinde yapılabileceğini, bu konunun büyük bir kapasite artışına neden olacağını düşünüyorum. Yerel Yönetim reformu olarak ifade edilen konunun esas anlamda bu konuları kapsadığına inanıyorum.

 

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap