SON DAKİKA
SON DAKİKA


Durum analizi
4.01.2022

Durum analizi, bir işletmenin iç ve dış faktörlerinin analizi olarak tanımlanır. Bir işletmenin yeteneklerini, müşterilerini, potansiyel müşterilerini ve iş ortamını ve bunların şirket üzerindeki etkisini açıkça tanımlar. Durum analizi, herhangi bir iş planının önemli bir parçasıdır ve güncel olduğundan emin olmak için periyodik olarak gözden geçirilmelidir. İşletmeniz için bir durum analizi yapmayı düşünürken birkaç faktöre bakmak önemlidir. Ürün durumu değerlendirilmelidir. Mevcut ürün belirlenmelidir. Bu tanımı, temel ürün ve sattığınız ikincil veya destekleyici hizmetler veya ürünler gibi bölümlerde görüntülemek isteyebilirsiniz. Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi ayrı ayrı görüntülemek, her birinin temel müşterilerinizin ihtiyaçlarıyla nasıl ilişkili olduğunu belirlemeye yardımcı olacaktır.

Rekabet durumu anlamında ana rakiplerinizi analiz etmelisiniz ve rekabet avantajları gibi işletmenizle nasıl karşılaştırıldıklarını belirlemelisiniz. Dağıtım durumu açısından distribütörler veya diğer aracılar aracılığıyla ürünlerinizi pazara nasıl sunduğunuz açısından dağıtım durumunuzu gözden geçirmelisiniz. Çevresel faktörler yönüyle işletmenizin performansını etkileyen ekonomik veya sosyolojik faktörleri içerebilecek dış ve iç çevresel faktörleri belirlemelisiniz. Fırsat ve sorun analizi yaparak işinizi ve performansını etkileyebilecek güçlü, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri belirlemek için bir SWOT analizi yapmalısınız. Bu bilgiler çoğu işletme sahibi için açık olsa da, temel esasları gözden geçirmek bütünüyle faydalı olacaktır. Durum analizinizin işlevsel olup olmadığını ve değer sağlayıp sağlamadığını belirlemek için şunlar yapılmalıdır.

Kullanımı basit ve pratik olmalı, dışarıdan biri için açıkça anlaşılabilir olmalı, işletmenizi hem dahili hem de harici olarak etkileyen temel faktörlere odaklanmalıdır. İşletmeniz için gelecekteki hedefleri net bir şekilde belirlemeli, daha da ileri analizleri harekete geçirmeli, analiziniz bu öğelerin altında kalırsa konu yeniden çalışılmalıdır. Durum analizinde sık karşılaşılan zorluklar bağlamında, şu yaygın zorluklardan biri veya daha fazlasıyla karşılaşabilirsiniz. Aşırı miktarda güçlü, zayıf yön, fırsat ve tehdit listelediyseniz bu nedenle bilgiler kafa karıştırıcı görünüyor ve bir bakışta işinizin güçlü bir resmini elde etmeyi zorlaştırıyor olabilecektir. Analizinizde önceliklendirme eksikliğiniz var olabilir. Faktörler konusunda çok geniş olabilirsiniz bu yüzden onlara gerçekten odaklanmak zor olabilecektir.  Listelediğiniz faktörler gerçek değil, fikir düzeyinde olabilir. Güçlü yönler, zayıf yönler, fırsatlar ve tehditler ayırt edici faktörlerden yoksun olabilir. Durum analizi, doğru bir şekilde yapılırsa, işletmenizin sağlığını belirlemek için yararlı bir araç olabilir. İşletmenizin nasıl çalıştığını öğrendikten sonra, gelecekte başarılı olmasını sağlamak için uygun stratejiler belirleyebilirsiniz.

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap