SON DAKİKA
SON DAKİKA


Karadeniz sahil yolu üstyapısı
6.07.2021

Ülkemizde yolcu ve yük taşımacılığı büyük oranda karayolları üzerinden gerçekleştiriliyor. Dolayısıyla karayolları daha büyük ve daha fazla gerilmelere maruz kalıyorlar. Avrupa Ülkeleri karayolu kaplamalarının oluklanma mukavemetini artırmak için taş mastik kaplama türünde uygulama yapıyorlar. Aynı uygulama Ülkemizde de dizayn ediliyor ve uygulanıyor.

Karadeniz Sahil Yolu inşaatını Türkiye'nin en büyük karayolu firmaları yaptı.

Kabalaştırılmış gradasyon kullanıldı. Katkılı uygulamalar gerçekleştirildi.

Yaklaşık yirmi yıldır bu kaplamalar hizmet verdi ve vermeye devam ediyor.

Karadeniz Sahil Yolu bu sürede, bu taşımacılık koşullarında çok üstün performans gösterdi.

Son zamanlarda şehir geçişlerinde sinyalize kavşak bölgelerinde aşırı yavaşlama durma hareket etme dinamik yüklemerine karşı kısmi oluklanma sorunları gözlenebiliyor. Ancak bu da son derece normal. Belirttiğim gibi bu koşullarda sahil yolu çok üstün performans gösterdi.

Önümüzdeki süreçlerde ve zamanlarda karayolu kaplamalarında yenilemeler gündeme gelecektir. Bu bağlamda geri dönüşüm uygulamaları da önemli bir alanı oluşturabilir.

Son derece üstün performanslı üstyapıları inşa eden yol firmalarımız bu yenileme çalışmalarında da mutlaka görev üstleneceklerdir.

Yenileme sırasında geri dönüşümle birlikte yeni teknolojileri kullanan firmalarımız üstün performansları sürdürebilmek için nanokompozit ve karbonnanotüp uygulamalarını bir seçenek olarak, dizayn süreçlerinin ve alternatiflerinin bir yönü olarak sorgulayacaklardır.

Sonuç olarak Türkiye karayolları firmalarımız dünyanın her yerinde çok başarılı işler yapıyorlar.

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap