**Farklı yap-işlet-devret ve rant geliştirme modellerinin bölgemizde uygulanmasını gerektiren gerçekler bulunmaktadır.
**Güney çevre yolu ile sağlanacak ulaşım kolaylıkları ile bölgenin madencilik üssü olabileceği durumu, modern kentsel dönüşümün önünün açılması konuları ilişkilidir.
**Uzun karayolu tünelleri, kamulaştırma maliyetlerini büyük ölçüde azaltmaktadır.
**Bölgesel hammaddelerin kullanımına ilişkin özel protokoller hazırlanmalıdır.
**Bölgesel illerin etkileşiminin sinerji oluşturacak konuları, güney çevre ekspres karayolu geçki koşulları içerisinde birlikte düşünülmelidir.
**Trabzon-Gümüşhane etkileşimine özel bir önem verilmelidir.
**DOKA-DOKAP-KTÜ-AVRASYA Üniversitesi etkileşimi çok daha güçlendirilmelidir.
**İl siyaseti değil bölge siyaseti uygulanmalıdır.
**Samsun Batum demiryolu inşaatı; Trabzon güney çevre ekspres yolunu inşa eder özellik taşımaktadır.
**Güney yamaçlarda villa kentlerin önü açılmalıdır.
**İmalat sanayicilerin arazi ihtiyaçları karşılanmalıdır.
**Güney ekspres yol için ortalama 4km. civarı güney yerleşimler uygun görülmektedir.
Yeni yazılarımızda görüşmek dileğiyle saygılar sunuyorum.