SON DAKİKA
SON DAKİKA


Üç önemli proje aynı anda başlatılmalı
23.09.2019
Karadeniz Gazetesi Yazarı olarak yazmaya başlıyorum. Buradan, öncelikle Karadeniz Gazetesi’ne çok teşekkür ediyorum. Bölgemizin kalkınması noktasında katkılar oluşturmak üzere düşüncelerimi buradan Sizlerle paylaşacağım. 
Doğu Karadeniz Bölgesi’nin öncü kenti Trabzon’dur. Trabzon, bölgede uzun zaman boyunca politika belirleyen ve bölge illerinin de kalkınmasına destek olan bir il konumundadır. Tarihi bir kenttir. Önemli ölçüde yatırım almaktadır.
Kanımca; Trabzon, son yıllarda önemli sıkışıklıkları ve tıkanıklıkları yaşamaya başladı. Bir yandan önemli yatırım destekleri alıyor. Ancak önemli sorunları da yaşıyor, yaşamaya devam ediyor. Şu anki tablonun bu şekilde devam etmesi durumunda, önümüzdeki süreçte, zaman vermek gerekirse beş yıllık bir dönemde, daha büyük tıkanıkları ve buna bağlı olarak kalkınma hızı düşmelerini yaşayacağı düşüncesindeyim. 

Müteahhitler yap sat projeleri için uygun arsa bulmakta büyük problem yaşıyorlar. İmalat sanayi sektöründe olanlar ve daha büyük kapalı ve açık alan gereksinimine sahip olan yatırımcılar arsa bulmakta büyük sorunlar yaşıyorlar. Lokomotif sektör olan inşaat, bu özelliğini yitiriyor. Trafik problemi her geçen gün daha karmaşık bir hal alıyor. Şehrin merkezinde atık sular, insanların gözünün önünde denize boşalıyorlar. Çarpık yapılaşma dikkati çekiyor ve aşırı imar yoğunlukları altında şehir, sürdürülebilirlik anlayışından uzaklaşıyor. 

Trabzon’un hızlı kalkınması, Bölge illeri için de Ülkemiz içinde son derece önemlidir. Bölgesel gerçekler, Bölge illeri ve Ülkemiz için sinerjik kalkınma oluşturacak konularla doludur. 
Bu bakımdan şu aşamada bir öneri olarak şu konuyu dile getirmek istiyorum. Ulaşım yatırımlarının son derece önemli olduğundan hareketle geçki koşullarının doğru seçilmesi durumunda ulaşım yatırımlarının kendini finansmanı söz konusudur ve ayrıca büyütme stratejileri ile hızlı kalkınma oluşturmaktadır.

Bu bağlamda, kendini finanse etme özellikleri bağlamında Bölgede bir an önce başlatılması gereken yatırımlar olarak, öncelikli yatırımlar olarak, Rize ve Giresun bağlantılı tünel ağırlıklı Trabzon güney çevre yolu, Samsun Batum demiryolu ve Erzincan Trabzon demiryolu inşaatlarıdır. Bu projelerin hepsi bir arada başlatılmalıdır. Özellikle, Trabzon güney çevre karayolunun ve Samsun Batum demiryolunun kendilerini yapım aşamasında finanse edeceği önemli gerçekler bulunmaktadır. Erzincan Trabzon demiryolu da bütünleyici hat özelliği taşıyacaktır. Demiryollarının ekonomik taşıma sınırı noktasında ve Bölge potansiyelleri noktasında bu karayolu ve demiryolu inşaatı önerileri Bölge ve Ülke kalkınma senaryolarına çok önemli destek olacaktır. Türkiye Lojistik Master plan çalışmaları kapsamında bu görüşler ayrıca tarafımdan dile getirilmiştir. Önümüzdeki süreçte bu konuları değerlendirmeye devam edeceğiz. 

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap