Mevcut
kaynaklar, kredi olanakları, kazanılan tecrübeler ve oluşturacağı gelir
mekanizmalarıyla, belirtilen tünelleri, Trabzon Büyükşehir Belediyesi inşa
eder. Yaklaşık üç yıl içerisinde tamamlanabilecek ve yaklaşık üç milyar TL mal
olacak olan bu tüneller ve bağlantı yolları ile Trabzon’un tüm sorunları
kendiliğinden çözülür ve Modern Belediyecilik kavramlarının temelleri atılır.
Yapılması gereken konu budur. Bunu başaran Trabzon’la ve Türkiye ile anılır.
Trabzon’da, Türkiye’ye özellikle de İstanbul’a rol model olmak isteniyorsa,
büyük ve haklı gerekçeleri olan bu projeler başarılmalıdır. Bu konunun
ayrıntılarını değerlendirmek noktasında her platformda bulunmaya hazırım.
Trabzon’un bütün
sorunlarının çözümünde etkili olacak konu, Güney Çevre Ekspres Yolu inşaatı
olacaktır. Daha önceki kapsamlı araştırmalarımız ve incelemelerimiz ile bu
Güney Ekspres Yolun yaklaşık 4km güneyden geçmesi durumunda, büyük oranda
tünellere dayalı olması durumunda çok büyük gelişme stratejilerini ortaya
koyacağını ve oluşturacağı alternatiflerle Trabzon’un sorunlarını kısa süre
içerisinde çözeceğini belirtmiştik.
Trabzon’da
organize sanayi bölgeleri için, yeni modern lüks konut alanları için, villa
kentler için, büyük miktarda kapalı alan gereksinimleri olan yatırımcılar için arsa
problemlerinin çözümünde, şehrin güneye modern bir anlayışla açılmasında ana
çözüm güney ekspres karayoludur.
Yaklaşık 4km
içeriden (güneyden) geçilmesi durumunda; oluşacak olan 8km uzunluklu Yeni
Trabzon Tüneli, 7.5km uzunluklu Kavala Tüneli, 3.5km uzunluklu Yomra Tüneli,
3km uzunluklu Yokuşlu Tüneli ve 9km uzunluklu Arsin Tüneli inşaatlarının
yapımı noktasında, Trabzon Büyükşehir Belediyesi öncülük yapmalıdır. Bu bölgede
inşa edilecek olan tüneller ve bağlantı yolları ile yaklaşık üç milyar TL
düzeyinde bu tüneller ve bağlantı yollarının inşası tamamlanabilir.
Trabzon bütün
gücünü, tüm aktörleriyle birlikte bu yolun yapımına, Trabzon şehir geçişinin
yapımına vermelidir. Trafik problemlerinin çözümünde, dolmuş hatlarının
rehabilitasyonsorunlarının çözümünde, imar problemlerinin ortadan
kaldırılmasında ve modern kentsel dönüşümün başlatılabilmesinde yapılması
gereken iş budur.
Trabzon
Büyükşehir Belediyesi, bu konunun çözümü için uluslararası finans modellerinden
yararlanabilir. Kendi öz kaynakları ile bu konunun üzerine gidebilir. Trabzon
için gelişme stratejilerinin tümünü çözecek olan konu budur. Ortaya koyduğu
kendini finanse etme potansiyelleri ve daha birçok gelir getirici mekanizmalar
ile olan ilişki konuları, bu yaklaşımı son derece haklı çıkarmaktadır.
Önümüzdeki günlerde bu konuyu ayrıntılı olarak açmak istiyorum.