SON DAKİKA
SON DAKİKA


Yeni Trabzon - Kavala - Yomra - Yokuşlu - Arsin Tünelleri
24.02.2020

Mevcut kaynaklar, kredi olanakları, kazanılan tecrübeler ve oluşturacağı gelir mekanizmalarıyla, belirtilen tünelleri, Trabzon Büyükşehir Belediyesi inşa eder. Yaklaşık üç yıl içerisinde tamamlanabilecek ve yaklaşık üç milyar TL mal olacak olan bu tüneller ve bağlantı yolları ile Trabzon’un tüm sorunları kendiliğinden çözülür ve Modern Belediyecilik kavramlarının temelleri atılır. Yapılması gereken konu budur. Bunu başaran Trabzon’la ve Türkiye ile anılır. Trabzon’da, Türkiye’ye özellikle de İstanbul’a rol model olmak isteniyorsa, büyük ve haklı gerekçeleri olan bu projeler başarılmalıdır. Bu konunun ayrıntılarını değerlendirmek noktasında her platformda bulunmaya hazırım.

 

Trabzon’un bütün sorunlarının çözümünde etkili olacak konu, Güney Çevre Ekspres Yolu inşaatı olacaktır. Daha önceki kapsamlı araştırmalarımız ve incelemelerimiz ile bu Güney Ekspres Yolun yaklaşık 4km güneyden geçmesi durumunda, büyük oranda tünellere dayalı olması durumunda çok büyük gelişme stratejilerini ortaya koyacağını ve oluşturacağı alternatiflerle Trabzon’un sorunlarını kısa süre içerisinde çözeceğini belirtmiştik.

 

Trabzon’da organize sanayi bölgeleri için, yeni modern lüks konut alanları için, villa kentler için, büyük miktarda kapalı alan gereksinimleri olan yatırımcılar için arsa problemlerinin çözümünde, şehrin güneye modern bir anlayışla açılmasında ana çözüm güney ekspres karayoludur.

 

Yaklaşık 4km içeriden (güneyden) geçilmesi durumunda; oluşacak olan 8km uzunluklu Yeni Trabzon Tüneli, 7.5km uzunluklu Kavala Tüneli, 3.5km uzunluklu Yomra Tüneli, 3km uzunluklu Yokuşlu Tüneli ve 9km uzunluklu Arsin Tüneli inşaatlarının yapımı noktasında, Trabzon Büyükşehir Belediyesi öncülük yapmalıdır. Bu bölgede inşa edilecek olan tüneller ve bağlantı yolları ile yaklaşık üç milyar TL düzeyinde bu tüneller ve bağlantı yollarının inşası tamamlanabilir.

 

Trabzon bütün gücünü, tüm aktörleriyle birlikte bu yolun yapımına, Trabzon şehir geçişinin yapımına vermelidir. Trafik problemlerinin çözümünde, dolmuş hatlarının rehabilitasyonsorunlarının çözümünde, imar problemlerinin ortadan kaldırılmasında ve modern kentsel dönüşümün başlatılabilmesinde yapılması gereken iş budur.

Trabzon Büyükşehir Belediyesi, bu konunun çözümü için uluslararası finans modellerinden yararlanabilir. Kendi öz kaynakları ile bu konunun üzerine gidebilir. Trabzon için gelişme stratejilerinin tümünü çözecek olan konu budur. Ortaya koyduğu kendini finanse etme potansiyelleri ve daha birçok gelir getirici mekanizmalar ile olan ilişki konuları, bu yaklaşımı son derece haklı çıkarmaktadır. Önümüzdeki günlerde bu konuyu ayrıntılı olarak açmak istiyorum. 

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap