SON DAKİKA
SON DAKİKA


Giresun’un Ekonomi Parametreleri!
25.01.2020

Karadeniz sahil yolu,

Ordu-Giresun Havaalanı,

Karadeniz çevre yolu,

Giresun Limanı,

Tirebolu-Torul Yolu,

Dereli-Şebinkarahisar Yolu ve Eğribel Tüneli,

Giresun 1. ve 2. Organize Sanayi Bölgeleri,

Samsun-Sarp Demiryolu,

 

Yukarıda sıraladıklarımız; Giresun’da gelişimin ve ekonomik kalkınmanın en önemli unsurları ve olmazsa olmazlarıdır. Çoğu tamamlanmış ve kullanılan, bir kısmı devam eden ve gelecekte planlanan yatırımlardır.

Ancak Giresun’un gelişmişlik ve ekonomik kalkınmasına baktığımızda bugün için tablonun çok iç açıcı olduğunu söylemek güç. Çok değil bundan 20 yıl önce yukarıdaki alt yapı unsurlarının hiç birine sahip değildik. Ama ekonomik olarak çok daha güçlü ve büyük bir Giresun söz konusuydu. Giresun’un ekonomisinde Fiskobirlik başta olmak üzere, SEKA Kağıt Fabrikası, Sunta Fabrikası, büyüklü küçüklü onlarca fındık kırma ve işleme fabrikaları, Un fabrikaları ve burada hatırlayamadığım onlarca fabrikanın dumanı tütüyor ve istihdam üst seviyelerde idi. Hatta kadın istihdamı en fazla olan illerden biriydik! Yaşı 40’ın üzerinde olanlar iyi hatırlar; annelerimiz, hatta ninelerimizin çoğu iç hanelerden emekli idi. Bugün kadın istihdamı açısından ise aynı şeyi söylemek zor…

 

Sanki bir geçiş dönemi söz konusu!

 

Öncesi ve son 20 yılda Giresun ekonomisinde çok şeylerin değiştiğini görmek ve söylemek mümkün ve sanki bir geçiş dönemi söz konusu. 20 yılda komşu illerin ekonomisi ve gelişimi hızlı bir ivme kazanırken Giresun için bir yerinde sayış, hatta bir geri gidiş hissedilir şekilde görülüyor. Ancak bu sıkıntılı süreç sürekli değil ve yakın gelecekte parametrelerin tamamen değişeceğini söylemek ve görmek mümkün.

Yanlış planlamalar ve politikalarla özellikle ekonomik gelişim anlamında geri kalan/bırakılan Giresun, başkenti olduğu fındık sanayisini kaybetmiş, fındık sanayisi başta komşu illere hatta Manisa’ya kadar kaymıştır. Yine fındık üretimi batı illerinde gelişirken Giresun’da ve Doğu Karadeniz illerinde yerinde saymış, hatta geri gitmiştir. Mevcut sanayi kuruluşları kendini yenileyememiş, kapatılmış ya da elden çıkarılarak adeta ekonomisi çökertilmiştir. Sanayi ve gelişmenin en önemli alt yapısı olan ulaşım ve enerji ihtiyacı bugüne kadar hep ihmal edilmiş/ertelenmiş ve bu durum maliyetleri yükseltmiştir. Örneğin; Giresun1. Organize Sanayi Bölgesi, merkez milliyetçiliği gibi anlamsız bir gerekçeyle hem coğrafi hem de alt yapısal olarak en kötü yere yapılmış, yatırımcılar tarafından tercih edilmemiş, gelen yatırımcıları da pişman etmiştir. Ve evet Giresun’un gelişiminin önündeki en büyük engel her zaman merkez milliyetçiliği olmuştur diyebiliriz.

Örnekler ve gelişememenin arkasındaki sebepler çok fazla ve bunları buraya sığdırmak güç. Onun için önümüze ve umut vaat eden yeni gelişmelere bakmak zorundayız. Son yirmi yılın tüm olumsuzluklarına rağmen Giresun’un ekonomik geleceği en başta sıraladığımız unsurlardan dolayı parlak olacaktır diyebiliriz. Ulaşım sorunu kalmayan ve devam eden yatırımların tamamlanmasıyla daha da iyileşecek olan Giresun aradaki farkı hızla kapatacaktır. Merkez milliyetçiliğine rağmen Bulancak’ta yükselen 2. Organize Sanayi Bölgesiyle yeniden şahlanacaktır. Başta Savunma ve Silah Sanayi olmak üzere; fındık ve gıda sanayi, makine sanayi, tekstil sanayisi gibi önemli alanlarda lokomotif olacaktır. Şimdiden 2 bin kişiye istihdam sağlayan ve 5-6 bin istihdam hedeflenen Giresun 2. OSB’si gibi atılacak doğru adımlarla ve planlamalarla Giresun ekonomik gelişimini ve parametrelerini yeniden yükseltecek ve olumlu yönde sürdürecektir diyebiliriz…

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap