A+ A-
Yorum
10

Dijital oyunlar avlanma sahasına dönüşüyor

Yayın Tarihi: 09.08.2024 - 15:42
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Ömer Kemal Buhari, art niyetli aktörlerin, çocukların kolayca erişebileceği dijital oyun platformlarını "avlanma sahası"na dönüştürebildiğini söyledi.
Kaynak:AA

Milyonlarca kullanıcısı olan dijital temelli bazı oyun platformları, cinsel saldırı, istismar ve özel hayatın gizliliğinin ihlali gibi birçok riski de barındırıyor.

İstanbul Aile Vakfı ve İstanbul Medeniyet Üniversitesi koordinasyonunda gerçekleştirilen "Ailelerde Dijital Mahremiyet Farkındalığının Güçlendirilmesi" adlı aile destek projesi kapsamında yapılan araştırmalarda, dijital mahremiyet problemleri ve çözüm teklifleri ortaya konuldu.
Projeye ilişkin detayları anlatan İstanbul Medeniyet Üniversitesi (İMÜ) İslam Felsefesi ve Dinler Tarihi Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Ömer Kemal Buhari, mutlak manada dijital mahremiyeti sağlamanın pek mümkün görünmediğini ifade etti.

Elektronik bir cihaz alıp internete bağlanıldığı andan itibaren verilerin sanal ortama taşınmaya başlandığını dile getiren Buhari, "Kullandığımız işletim sistemleri, sair yazılımlar ve sosyal medya platformları her an kişisel verilerimizi internete taşıyor. Bu veriler pek de nadir denemeyecek bir sıklıkta ulusal ve uluslararası kanunlara aykırılık teşkil edecek biçimde geniş veri tabanlarına aktarılarak ticari veya siyasi amaçlarla kullanılıyor. Bütün bu gerçeklere rağmen mevcut riskleri en aza indirmek noktasında alabileceğimiz önlemler mevcut. Bunların en başında kuşkusuz bu konuda farkındalık sahibi olmak geliyor." dedi.


"Uzun yıllar tedavi gerektirecek kalıcı travmalar oluşabiliyor"


Erişim engeli getirilen oyun platformu Roblox ve benzeri çok oyunculu kitlesel oyunların ilk bakışta masum göründüğüne dikkati çeken Buhari, "Bu tarz oyunlar, oyuncuların yaratıcılığını ve pratik zekasını geliştiren, grup çalışmasını teşvik eden, hatta onlara bazı ticari yetenekler kazandıran platformlar olarak zararsız, bazı faydalarından söz edilebilecek dijital yapımlar olarak öne çıkıyorlar. Bu oyunların genellikle çocuk ve ergenler tarafından tercih edildiğini bilen bazı art niyetli aktörlerin bu ortamları bir 'avlanma sahası'na dönüştürdüğü ise pek bilinmeyen bir gerçek. Nitekim Roblox'ta da gizli oyun odaları olduğu, buralarda çocuk istismarı da dahil olmak üzere çeşitli uygunsuz aktivitelerin yürütüldüğü ortaya çıkmıştı." diye konuştu.

Etiketler