Kasım kampanyalarıyla perakende sektöründe canlanma bekleniyor
Yayın Tarihi: 30.10.2024 - 09:10
Alım gücünün düşmesi ve talebi soğutma adımlarının etkisiyle düşüşe geçen perakende satışlarının, kasımda kampanyalarla hareketlenmesi bekleniyor. 500 milyar TL’si e-ticaret olmak üzere kasım ayıyla birlikte yıl sonunda satış hacminin 3.2 trilyon TL’yi bulacağı öngörülüyor.
Kaynak:DÜNYA GAZETESİ
Enflasyonla mücadele kapsamında talebi soğutma adımları ve alım gücünün düşmesiyle yılın ilk 10 ayında yüzü gülmeyen perakendeci, kasım ayı kampanyalarına odaklandı. ‘Efsane Cuma’, ‘Bekarlar Günü’, ‘Black Friday’ gibi kasım ayı geneline yayılan kampanyalarla yılın son çeyreğini verimli geçirmek isteyen perakendeci, temmuz ayından bu yana özellikle giyim, ayakkabı, elektronik, kozmetik gibi satışların düştüğü alanlarda hareketlilik bekliyor. Kasım ayında e-ticarette 500 milyar TL’lik satış beklenirken, kredi kartı ve banka kartlarıyla yapılan harcamaların sadece kasımda 1.6 trilyon TL’ye ulaşacağı tahmin ediliyor.
İnternet alışverişi 500 milyar TL’ye ulaşacak
Geçen yıl 300 milyar TL gibi bir hacim oluştuğunu açıklayan TOBB E-Ticaret Meclis Üyesi ve İdeaSoft kurucu üyesi Seyhun Özkara, “Enflasyon da göz önünde bulundurulduğunda, bu yıl bir miktarda talep daralmasıyla birlikte 450-500 milyar TL’lik bir hacim yakalanabilir” dedi. Genel satış hacminin ise 2023’te 1.8 milyar TL olduğunu dile getiren Özkara, yıl sonuna doğru enflasyon etkisi de konulduğunda 3.2 trilyon TL’lik bir hacim beklentisi oluştuğunu kaydetti.
Markalar ve e-ticaret pazaryerleri kasım indirimleri için hazırlıklarını tamamladı. Birçok marka ve pazaryeri kampanyalar sayesinde internetten alışveriş hacminin 500 milyar lirayla aylık rekorunu yenilemesi bekleniyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, tüketicilerin her yıl kasım indirimlerini merakla beklediğini hatırlattı. Kasım ayının geneline yayılan indirim kampanyalarının markalara ellerindeki stoku eritme, tüketicilere de ihtiyaçlarını uygun fiyata giderme imkânı sunduğuna dikkat çeken Öncel, şöyle devam etti: “Alım gücü giderek zayıflayan tüketici, gıda dışındaki ihtiyaçlarını ertelemek zorunda kalıyor. Enflasyonla mücadele için talebi kısmaya yönelik önlemlerin de etkisiyle temmuzdan bu yana üye markalarımızın büyük bölümünün adet satışlarında düşüş gözlemliyoruz. Dört aydır devam eden daralmaya kasımda ‘dur’ demek istiyoruz. Belli ürün gruplarında yüzde 25’ten yüzde 70’e varan oranlarda indirimlerin yapılacağı kasım kampanyalarıyla birlikte hem fiziki mağazalara hem de e-ticaret pazaryerlerine büyük bir canlılık gelmesini bekliyoruz.”