Yüksek hızlı trenler ile 93 milyon yolcu taşındı
Yayın Tarihi: 30.11.2024 - 18:48
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yüksek hızlı trenlerle (YHT) bugüne kadar 93 milyon yolcu taşındığını belirterek, "Yeni projelerimizle vatandaşlarımızın daha konforlu ve hızlı ulaşımını sağlayacağız." dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'deki demir yolu yatırımlarına ilişkin bilgi verdi.
Yolcuların 11 şehre direkt YHT ile ulaşılabildiğini vurgulayan Uraloğlu, "Demir yollarını 2002 yılından itibaren başlattığımız gelişim hamleleriyle devlet politikası olarak ele aldık ve öncelikli sektör olarak belirledik. 'Ana yurdumuzun demir ağlarla örülmesi' vizyonuna sahip çıkarak, ülkemizde yolcularımızın İstanbul, Ankara, Sakarya, Kocaeli, Konya, Bilecik, Eskişehir, Karaman, Kırıkkale, Yozgat ve Sivas'a YHT ile gidebilmesine imkan sağladık." diye konuştu.
Asya ile Avrupa arasında köprü görevi gören Türkiye'nin coğrafi konumunun sağladığı fırsatların ekonomik ve ticari avantajlara dönüştürülebilmesi için demir yollarında yeni bir atılım başlattıklarını ifade eden Uraloğlu, bu alandaki yatırım planı hedefini yükselttiklerini söyledi.
Uraloğlu, Türkiye'de demir yolu yolcu taşımacılığını geliştirdiklerine dikkati çekerek, şöyle devam etti:
"YHT'lerle bugüne kadar 93 milyon yolcu taşıdık. 2023'te 11,9 milyon yolcu bu trenlerimizle seyahat ederken 2024'te bu sayının 12,4 milyonu bulmasını bekliyoruz. Şu an ülkemizdeki demir yolu hat uzunluğu 13 bin 919 kilometre. Bunun 11 bin 668 kilometresi konvansiyonel, 2 bin 251 kilometresi hızlı tren."
Taşımacılıkta demir yolunun payı artırılacak
Uraloğlu, demir yolu projelerinin 6 bin 978 kilometresini tamamladıklarını, 3 bin 776 kilometrelik kısmının devam ettiğini ve 5 bin 785 kilometresinin projesini sürdürdüklerini bildirdi.
Demir yolunda sektörel göstergelere değinen Uraloğlu, "Mevcut hatların elektrifikasyonu ve sinyalizasyonu ile demir yolunun yolcu ve yük taşımacılığındaki payının artırılmasını hedefliyoruz. Bu yıl elektrikli hat uzunluğumuz 2 bin 274 kilometre, bunu 2028'de 12 bin 561 kilometreye ulaştırmayı planlıyoruz. 8 bin 46 kilometre olan sinyalli hat uzunluğumuzu da 4 yıl sonra 13 bin 772 kilometreye çıkarmayı öngörüyoruz." ifadelerini kullandı.
Demir yoluna öncelik vererek tüm ulaşım modlarının entegrasyonunu sağlamayı ve yolculara daha iyi hizmet vermeyi amaçladıklarını vurgulayan Uraloğlu, bunun için de birçok hızlı tren projesini uygulamaya aldıklarını hatırlattı.