A+ A-
Yorum
10

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Zorluoğlu, Karadeniz’e konuştu: Trabzon 100 yılı başlıyor!

Yayın Tarihi: 29.12.2022 - 10:13 | Güncelleme Tarihi: 29.12.2022 - 10:50
2023 senesini açılış yılı ilan eden Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluğlu, bu projelerle birlikte Trabzon yüzyılının başladığına dikkat çekti.

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, makamının kapılarını Karadeniz Gazetesi’ne açtı, önemli açıklamalar yaptı.

Başkan Zorluoğlu, Trabzon’da belediyecilik anlamında son 50 yılın en büyük projelerini yaptıklarını ifade ederek, çalışmaları anlattı. ‘En büyük hayalim, Trabzon’da Akçaabat’tan Yomra’ya bütüncül sahil alanı’ diyen Zorluoğlu, 2023 yılının önemine dikkat çekti. Zorluoğlu, Türkiye yüzyılıyla birlikte Trabzon yüzyılının da başladığını ifade ederek yapılanları ve yapımı devam eden çalışmaları anlattı.

İşte “2023 senesi açılış senesi” diyen Zorluoğlu’nun o açıklamaları:

‘MİLLETLE MESAFELİDİR’ ALGISINI ÇABUK KIRDIK

-Trabzon’a 4 yıla yakın süredir belediye başkanı olarak hizmet ediyorsunuz. Geldiğiniz günden bu yana kentle 7’den 77’ye önemli bir uyum yakaladınız. Bu durumu neye bağlıyorsunuz?


Ben Trabzon’da doğmuş, çocukluğu, gençliği burada geçmiş bir kişiyim. Trabzon’un insanının ortalama özelliklerini taşıdığıma da inanıyorum. Tabii ciddi yöneticilik tecrübem var. Neticede devlet kademelerinde; kaymakamlık, daire başkanlığı, müsteşar yardımcılığı, valilik gibi görevlerde bulundum. Bu görevlerin hepsi halkla ilişkiler noktasında bize kattığı büyük deneyimler oldu. Trabzon, çalıştığım diğer şehirlere göre daha farklı bir toplumsal yapıya sahip bir şehir. Tez canlı… İnsanlar çabuk sinirleniyor ama istikrarlı bir şekilde anlattığınızda ve yaptığınız işlerle bu anlattıklarınız uyuştuğunda insanlar size bir güven duyuyor ve ondan sonra artık daha rahat bir iletişim ortamı ortaya çıkıyor.



MAKUL BİR İLİŞKİMİZ VAR

Trabzon’da da süreç böyle oldu. İlk geldiğimizde daha önce valilik yaptığım için vatandaş nezdinde biraz daha soğuk, vatandaşla daha mesafeli bir iletişim kuran bir kamu görevlisi olacağım yönünde bir algı vardı. Fakat bu algıyı çabuk attık. Ben vali iken de vatandaşlarla diyaloglarımda oldukça samimiydim. Şimdi vatandaşlarımızla, muhtarlarımızla, STK temsilcileri, siyasetçilerimizle toplumun tamamıyla makul bir ilişki içerisindeyiz.

Nottingham’dan Japonya’ya, Japonya’dan Birmingham’a…

Yerel yönetimlere akademik anlamda da hakim olduğunuzu biliyorum… Bu konu hakkında neler söyleyeceksiniz?

İngiltere Nottingham Üniversitesi’nde bir yüksek lisansım var. Benim tez konum yerel yönetimlerin Avrupa Birliği karar mekanizmalarındaki rolü şeklinde bir tezdi. Dolayısıyla o da yerel yönetimlerle alakalıydı. Japonya’da 2-3 ay Japon yerel yönetimlerini inceleme fırsatım olmuştu. Yine İngiltere’de Birmingham Üniversitesi’nde 4 aylık bir program; yüksek lisans sayılabilecek bir çalışmamız olmuştu. İçişleri Bakanlığı’nda da uzun yıllar Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü’nde çalıştım. Dolayısıyla iş hayatımın çok büyük bir bölümü hem pratik hem teorik olarak yerel yönetimlerle ilgili geçti. Şimdi bütün bu bilgi birikimi Trabzon için kullanmaya çalışıyoruz. 

2023 SENESİ, AÇILIŞ SENESİ…

-Sizden önce konuşulan ancak bir türlü hayata geçirilemeyen projeler vardı. İlk üçte dolmuş dönüşümü, Kahramanmaraş Caddesi’nin kapatılması, yeni otogar projesini sayabiliriz… Geldiniz ve 3,5 yıl içerisinde bu çalışmaları ya hayata geçirdiniz ya da çalışmasını başlattınız. Hal böyle olunca beklenti daha da arttı… 5 yıl içerisine sığdırmayı planladığınız başka bir müjdeniz (projeniz) var mı?


2023 senesine açılış senesi diyoruz… Böyle bir slogan geliştirdik. Bu konuda mütevazı olmaya gerek yok. Trabzon’da; son 50 yılın belediyecilik anlamında en büyük, sayı olarak da en fazla projelerini başlattık. Bunu, bu şehirde yaşayan vatandaşlarımız da görüyorlar. 18 ilçenin tamamında birçok projemiz var… Bunların büyük bir bölümünü 2023 seçimlerine kadar hizmete açacağız. Bu şehirde uzun yıllar konuşan ama bir türlü mesafe kat edilemeyen bir sürü konu vardı. Ben 2018 sonunda geldiğimde bunları çok iyi analiz ettim. Bu kapsamda bir seçim beyannamesi de hazırladık.



SAHİLLERDEKİ İŞGALLERİ KAL-DI-RA-CA-ĞIZ!

Beyannamemizde yazıp da hayata geçiremediğimiz çok az çalışmamız kaldı. Onlarda da bir mesafe kat ettik. Mesela hafif raylı sistem. Bizim yaptığımız projeler dev projeler. Küçüklerini, orta ölçeklilerini saymıyorum bile… Devam eden 200’ün üzerinde, bir o kadar da tamamladığımız işimiz var. Ben göreve başladığımda devraldığımız 4-5 çalışma vardı. Sadece Ortahisar için söyleyeyim; Yalıncak sahil düzenlemesi; orası bir çırpıda olmuş gibi gözüküyor fakat öyle değil. Altında bir sürü zorluk var. Birçok dirençle karşılaşıyorsunuz. Bu direnç benim için bir işaret. İşareti aldık, Trabzon sahillerindeki bu işgalleri kaldırıp, Trabzon sahillerini gerçek sahiplerine yani halka geri vereceğiz dedik…

ZORLUK YAŞAMAMIZ BİR ŞEY İFADE ETMEZ. VATANDAŞ LEHİNE İSE DEVAM EDERİZ

Trabzon’da böyle bir problem var. Yani sahilde insanlar yaptıkları yapıların önündeki alanı işgal etmiş vaziyetteler. Dolayısıyla vatandaşlarımız sahile ulaşamıyor. Sahile ulaşamamak sadece buradan geçen şehirler arası yoldan dolayı değil, bazı insanların sahilleri kapatmalarından dolayı. Örneğin; bizim Yalıncak’taki alandı… Bir sürü zorluk yaşadık orada ama bir şey ifade etmiyor. Biz bakıyoruz vatandaş lehine bir iş ise devam ediyoruz. Bizim hedefimiz Yomra’dan Akçaabat’a kadar bir bütüncül anlayışla böyle birbirine bağlanması ve kesintisiz bir sahil yapısına şehrin kavuşması. İşte Yalıncak’tan başladık. Orada 1 kilometrelik alanı yaptık.

AKÇAABAT-YOMRA BİRLEŞECEK

Tabii Akçaabat’ta ve Yomra’da da çalışmalarımız oldu. Akçaabat’a gittiğimizde ilçenin sahilinde Söğütlü-Yıldızlı’dan itibaren orada da hummalı bir şekilde çalışıyoruz. Yani hedefimiz orayı da sahil düzenlemesini yapıp, süratle tamamladıktan sonra bu sahil bütünlüğünü sağlamak istiyoruz. Bu çalışmalar parça parça gidiyor ama en son onları birleştireceğiz. Yol geçebileceğimiz yerlerde yolla, geçemeyeceğimiz yerlerde askıyla özel imalatlarla mutlaka kesintisiz yürüyüş ve bisiklet yolunu yapacağız. Tabi bazı işgalleri de bu arada ortadan kaldıracağız. Bir takım insanlarında biraz uykuları kaçsın. Onu da söyleyelim!..

YENİ OTOGAR PARLAYAN YILDIZIMIZ

Kaşüstü’ndeki sahil kısmını Milli Emlak’tan istedik, onu alacağız. Bu taraftan elbette Ganita ve Faroz arasındaki çalışma devam ediyor. Orası 2.8 kilometre tamamlandığında muhteşem bir sahil ortaya çıkıyor ki; orası nisan ayında tamamlanarak önümüzdeki turizm sezonuna yetişecek. Devamında Beşirli’deki sahil alanını yapacağız, orada da işe başladık. Dolayısı ile Doğu’dan Batı’ya doğru gelirken sahillerden aksiyon aldık. Otogarı biliyorsunuz… Çok özel ve estetik bir proje. Bu bölgede inşallah parlayan bir yıldız gibi inşallah önümüzdeki mayıs ayı sonuna kadar bitirmeyi planladığımız işlerimizden biri.

SANAYİ SİTELERİ TAŞINACAK

Heyecan verici bir başka projemiz bizim; Küçük Sanayi Siteleri’nin dönüşümü. Değirmendere’de, kuzeydeki Büyük Sanayi denilen ve güneye doğru kuzey-güney istikametindeki 5 tane küçük sanayi sitesinin oralardan alınarak daha güneyde belirlediğimiz ve imar planına işlediğimiz sanayi alanına taşınması sürecinin startını verdik. Şimdi TOKİ ile beraber çalışıp, sanayi alanı olarak belirlediğimiz yeri kamulaştıracağız, TOKİ bir proje yapacak; orada inşaatını gerçekleştireceğiz ve bizim küçük sanayi esnafına da o yeni yerden satıp yer vereceğiz. Mevcut yeri de tamamen taşımış olacağız. Bu proje önümüzdeki dönemde 5 yıllık bir perspektifle hayata geçirilmesini planladığımız bir iş. Trabzon’un doğu ve güney girişini çok güzelleştirecek ve o bölgeyi şehrin ekonomisine, ticaretine, turizmine kazandıracak bir büyük çalışma…

İKİNCİ ETAP LANSMANI YAPILACAK

Bu tarafa geliyorsunuz Çömlekçi projesi… Tabii ki Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve TOKİ’nin projesi ama büyükşehir olarak bizde onların ortağıyız. Geldiğimizde orada artık çıkmaza girmiş bir durum vardı. Kamulaştırılmalar bitmemiş, yıkımlar yapılmamış, yeni proje hazırlanmamıştı. Önemli bir mesafe kat ettik; birinci etabını belli bir noktaya getirdik. Seçime kadar büyük oranda tamamlanır. İkinci etabıyla ilgili olarak ise; TOKİ başkanımızda gelecek bir lansman toplantısı yapacağız ve kamuoyu ile paylaşacağız.

SEÇİMDEN ÖNCE HİZMETE GİRECEK

Çömlekçi’den Ganita-Faroz’a geliyoruz… Yine Çömlekçi’den giriş vereceğimiz o büyük İskenderpaşa otoparkı. Çömlekçi koduna kadar indi… Çok güzel bir çalışma inşallah üzeri de seyir terası ve bir kafeyle meydandaki alan biraz daha genişlemiş olacak. Oradan geliyorsunuz Kadınlar Pazarı. Pazar ve otopark seçimden önce hizmete girecek.

CAMİNİN ÖNÜNE DEV MEYDAN…

2023’te ne geliyor… Ganita-Faroz geliyor. O bölge tekrar insanlarımızın hayatına girmiş olacak. İnsanlar artık Meydan’dan Ganita’ya inmiş olacaklar ve orada daha çok vakit geçirecekler. Akabinde Pazarkapı’daki yeni yapılan camii… Onun etrafı uzun yıllar çöp alanı olarak kullanıldı. Biz geldik maalesef kötü bir halde olan bu bölgeye müdahale ettik. Önce güzel bir gasilhane yaptık. Caminin etrafında yeni bir yaşam alanı oluşturuyoruz. Camiinin deniz tarafında büyük birde meydan olacak.



BİLİM MERKEZİ VE AVRASYA PAZARI…

Hemen yanında Avrasya Pazarı başladı, bitmek üzere. Hemen yanında Bilim Merkezi ve Planetaryum… Bölgede olmayan bir şey. Gençlerin, çocukların ve büyüklerin de ilgi göstereceği bir güzel organizasyon. Hem Avrasya Pazarı hem Bilim Merkezi seçimden önce bitecek. Bunların önünde Kuyumcu Kent Projesi için temel atma çalışmaları başlıyor.

2023’E DAMGA VURACAK

- Yine 2019 öncesi deniz şehri olan Trabzon’un sahilden koptuğunu konuşuyorduk. Fakat 2022 yazı, sizin öncülüğünde plaj festivalleriyle/eğlenceleriyle geçti. Bu yaz gençleri neler bekliyor?

Bu yaz Ganita-Faroz’u açıyoruz. Bizi en çok heyecanlandıran bir proje. 3 kilometrelik bir sahil bandından bahsediyorum. Orada gençlerin, ailelerin keyifle vakit geçirebilecekleri güzel organizasyonlarımız olacak. Ben o projeye küçük bir dokunuşla denizin üstüne 150 metrekarelik alan yaptırdım. Orada inşallah bizim müzisyenlerimiz her akşam yaz boyunca yöresel müzik, dans vs gibi organizasyonlar olacak. Biz bu şehirde daha fazla eğlence olsun istiyoruz. Hep söylüyorum; sıkıcı şehirler gelişmez, gerçekten gelişmez. Daha çekici, daha cazip bir şehir haline getirmeye çalışıyoruz Trabzon’u. 2022’ye Maraş Caddesi damgasını vurdu, 2021’de bizim Yalıncak Plajı öne çıktı, 2023’te Ganita-Faroz öne çıkacak. Onunla birlikte çok sayıda yatırımımızda tamamlanmış olacak.

TÜRKİYE’DE ÖRNEĞİ OLMAYAN PROJE…

- Kadın Yaşam ve İstihdam Merkezi’yle Trabzon’daki tüm kadınları heyecanlandıran bir çalışmaya daha imza attınız. Çok konuşan bu örnek projenin fikri nasıl ortaya çıktı?

Bizim seçim kitapçığımızda olan projemizdi. Biz İstanbul’da, Ankara’da belediyelerin bu tür tesislerini gördük. Benim eşimde Ankara’da yaşarken onlardan yararlanıyordu. Kadınlara özel bir yer eksikliği vardı Trabzon’da… Ama bizimki gibi Türkiye’de bir örneği yok. Bizim tesisimizi diğerlerinden ayıran sosyal tesisin yanında üretim, kazanç sağlayabileceği atölyeler var. Birde eğitim alanları var.

UYKULARIMIN KAÇTIĞI DÖNEMLER OLDU!

-2020 yılında altyapıda dönüşüm başlattınız. Siyaseten riskli olduğu her zaman konuşuldu… Bu çalışmalarda hangi noktaya gelindi, vatandaşın tepkisi nasıl?
Hakikaten zor bir iş. Zor olduğu içinde belediye başkanları bu işe pek girmek istemezler. Tabii biz geldiğimizde altyapının bu şehri taşıyabilecek durumda olmadığını tespit ettik. Dolayısıyla bu altyapıyı değiştirmeden kente bir üstyapı yapmak israf olurdu. Hiç tereddüt etmedik; bedeli, sonucu ne olursa olsun bu işe girdik. Bütün şehirde bir altyapı çalışması yaptık. Ortahisar’da tarihin en büyük altyapı projesi devam ediyor. Pandemi döneminde Uzunsokak, Kahramanmaraş Caddesi o bölgeleri yarıp geçtik. Acayip bir işti… Bazen ben bile ‘buraları nasıl kapatıp, eski haline getireceğiz’ diye uykularımın kaçtığı zamanlar oldu. Şuanda Ortahisar merkezde 300 kilometreyi geçtik sadece içme suyu olarak… Epey bir kanalizasyon, yağmur suyu, telekomünikasyon ve beraberinde doğalgaz çalışması yaptık. Biz bu altyapı işini yapmasaydık merkezde; meydanda, Uzunsokak’ta Maraş Caddesi’nde, Kunduracılar’da, Taksim yokuşunda doğalgaz olamazdı.

UZUN YILLAR SORUN YAŞANMAYACAK

Biz girdik diye onlarda girdiler ve büyük oranda doğalgaz firması bizimle çalıştı. Sonucunda çok güzel oldu. İnsanımızın bunaldığı zamanlar oldu ama bunların hepsini hesaba katmıştık. Şuanda şehrin hatrı sayılır bir bölümünü tamamladık. Şimdi insanlar dua ediyorlar. Yani gerçekten bu görünmeyen yatırım ama görmesek de içtiğimiz suyun lezzetinden, kanalizasyon probleminin çözülmesinden, artık yağmur suyu nedeniyle sokaklarda dereler oluşmamasından bunun faydasını görüyorlar. Trabzon uzun yıllar altyapı sorunu yaşamayacak. Bu arada Maraş Caddesi’ni de oraya bir nazarlık gibi koyduk. Maraş Caddesi 2022 turizm sezonunda yoğun bir işlev gördü. Orası kapanmasaydı o insan yoğunluğunu orada idare etme imkanımız olmayacaktı. 

DANIŞIR, İSTİŞARE EDERİM, NİHAYETİNDE KARARIMI VERİR DEVAM EDERİM…

- 2019’daki adaylık sürecinizde ‘En büyük projem yönetim anlayışım’ demiştiniz. Nitekim 4 yıla yakın bir süre zarfında, bu projenizi hayata geçirdiğinizi görüyoruz. Hem ortak akılla hareket edip hem de projelerde hızlı sonuca gitmeyi nasıl başardınız?


İstişare ile sorumlu makamların karar vermesi konuları biraz bu şehirde karıştırılıyordu. Ben şunu söyledim; ben elbette danışırım, istişare ederim ama nihayetinde kararımı verir devam ederim. İstişare benim yerime geçerek bir takım hukuken ve siyaseten yetkisi olmayan insanların karar vermesi anlamına asla gelmez. Bu konu Trabzon’da biraz karıştırılıyor. Bunu tekrar tekrar söylüyorum; millet bize siyaseten de hukuken de yetki vermiş; ama elbette iş yaparken meslek odaları, STK’lar, vatandaşlar, muhtarlar ve şehrin dinamikleri ile konuları görüşüp onların fikirlerini alıyorum. Ama nihayetinde kararı süratle biz veriyoruz. Verilen karardan sonra herkese düşen bu kararı destekleyip uygulamasını sağlayabilmek. Ben kaymakamlık mesleğine 23 yaşımda başladım, 23 yaşından beri yani 30 senedir karar veriyorum. Dolayısı ile süratli karar verme yeteneği bizde var…

İLK KAZMAYI VURMAK İSTİYORUM

- Ulaşım Master Planı’nı nihayete erdirme başarısı gösterdiniz. Akabinde ‘artık Trabzon Akçaabat’tan Yomra’ya kadar hafif raylı anlamında rantabl bir şehirdir’ dediniz. Tramvayı görev süreniz içerisinde Trabzon’da gezinirken görebilecek miyiz?


Kazma vurma anlamında başlamadığımız tek projemiz… Ama buna başlayamamamızın sebebi Trabzon gibi bir büyükşehirde biz göreve başlayana kadar bir Ulaşım Master Planı’nın yapılmamış olması. Normalde bu şehrin çoktan bu planı yapmış olması gerekirdi. Biz geldik; Ulaşım Master Planı yok. Bu plan yoksa, burayla ilgili büyük toplu taşıma projeleri uygulayamazsınız. Tramvay gibi ulaşım araçlarının yapılabilmesi için Ulaştırma Bakanlığı’nın ön şartı Ulaşım Master Planı’dır. Biz evvela planı yaptık, bu noktada pandemi hareketliliği ortadan kaldırdığı için bizi geciktirdi diyebilirim. Sonucunda tamamladık. Ulaşım Master Planı’nı Ulaştırma Bakanlığı onayladı. Trabzon’un bilimsel ve teknik olarak tramvay yapımına uygun olduğu ortaya çıkmış oldu. Şimdi en son geldiğimiz nokta Ulaştırma Bakanımız ilk etabın (şehir hastanesi-üniversite arası) projelendirme çalışmasını biz yapacağız dedi ve onun çalışmasını yapıyorlar. Projesi tamamlanırsa, bende çok arzu ediyorum kendi belediye başkanlığım döneminde bir kazma vurmak…

2024 SEÇİMLERİNE KADAR CANLA BAŞLA ÇALIŞACAĞIM

- Milletvekilli adayı olup olmayacağınız çok merak ediliyor. Sizde her seferinde Trabzon’a belediye başkanı olarak hizmet etmekten memnun olduğunuzu ifade ediyorsunuz. Bu bağlamda ikinci dönemi düşünüyor musunuz?


Kendi şehrime, kendi insanlarıma hizmet etmek beni ziyadesiyle mutlu ediyor. Büyükşehir Belediye Başkanlığı hizmet anlamında etkili bir makam. Elinizde bütçeniz, imkanlarınız var. Siyaseten de gücünüz varsa daha rahat hareket edebiliyor, çok seri bir şekilde proje ve eserler ortaya koyabiliyorsunuz. Bu şehirde bir çok iş yaptık. Ama bu şehre yapılacaklar bizim yaptıklarımızdan ibaret değil… Daha yapılacak çok iş var. Elbette ki 2024 için şuandan bir şey söylemek mümkün değil, Türkiye’de rahmetli Süleyman Demirel’in ‘Siyasette 24 saat bile uzundur’ lafını herkes bilir. Siyasette 24 saatin çok uzun olduğu bir ülkede yaşıyoruz. Onun için insanlar hesap yapar ama bu hesapların hepsinin üzerinde bir kaderde vardır. Ne olacağını bilemeyiz… Ben Trabzon’a hizmet etmekten mutuyum. Elbette bu hizmetlerimizin devamı anlamında imkan olursa devam etmek isterim. Şuan 2024’ün Mart sonuna kadar bu şehir için canla başla çalışacağım. Yaptığım işten son derece memnunum…



YAPACAK ÇOK İŞİMİZ VAR

- Hayata geçirdiğiniz projeler arasında sizi en mutlu eden hangisiydi?


Proje ve eserlerimiz benim evlatlarım gibi. Bir sabah Yalıncak’a uğruyorum, gençleri-aileleri orada görünce mutlu oluyorum. Kahramanmaraş Caddesi’nden yürümekten keyif alıyorum. Yani Gazipaşa’yı çift yöne açtık, ortayı aydınlattık. Tabakhane’den, meydana çıkarken geniş kaldırımlarda yürüyor keyif alıyorum… Kalkınma’da, Beşirli’de gezerken keyif alıyorum. Dolayısıyla bu şehirde yaşıyoruz. Yaptığımız yerleri gördükçe mutlu oluyorum. Her birinin değeri var. Yapacakta çok işimiz var.

BOZTEPE’YE PROJE SÜRPRİZİ

- Yapmak isteyip de ertelediğiniz bir proje var mı?


Boztepe’ye dokunmamız lazım. Boztepe bu şehir için önemli. Kanuni Bulvarı ile birlikte alternatif bir yol orada olmuş oldu. Dolayısıyla orada şuanda Ortahisar Belediyesi aşağı aksında bir çalışma yapıyor ama orayla ilgili çok daha büyük bir projemiz var. İmkanlar ölçüsünde önümüzdeki yıllarda yapmayı düşünüyoruz. Boztepe’yle alakalı projemiz hazır. Askeriyeden de bazı yerleri alma sürecimiz devam ediyor. Onları tamamlayıp, Boztepe’yi yapacağız. Hafif raylı da yine bu işlerin arasında söylenebilir.

YA DOĞRUDAN SATIŞ YA DA…

- Mevcut otogar binasının olduğu alanla süreç hangi aşamada?


Biz orayı şehrin menfaatine kullanacağız. Oranın imar durumu bizden önce değişmişti, yani biz değişmedik. Mevcut otogarın yerinin değerlendirilmesi söz konusu… Orada şuanda görüşmelerimiz devam ediyor. Kısa sürede neticelendireceğiz. Emlak Konut ile de görüşüyoruz. Doğrudan satma seçeneği de var, hasılat paylaşımı seçeneği ile Emlak Konut ile çalışma imkanı var. Orası da bir dönüşüm yaşayacak. Mevcut şuan ki otogar yıkılacak yerine çok güzel bir estetik, mimari anlamlarda şehre değer katacak bir ticaret/konut alanı oluşacak ve o alanın dönüşümüne de katkı yapmış olacak. Oradan elde edeceğimiz bir gelirlerle yatırımlarımızın hızlanmasını sağlayacağız.

ÇOK DAHA YAŞANABİLİR BİR ŞEHİR

- Son olarak Trabzon halkına bir mesajınız var mı?


Hemşerilerimizle çok farklı sebeplerle bir araya geliyoruz. Sokağa çıktığımda vatandaşlarımızın ilgisinden hakikaten memnunum. Ben bu şehrin yetiştirdiği bir idareci olarak bütün gücümle, bütün birikimimle, Ankara’da uzun yıllar çalışmış olmanın sağlamış olduğu bütün irtibatlarımı da kullanmak suretiyle elbette sayın milletvekillerimiz ve bakanlarımızla birlikte bu şehre çok güzel hizmetler yapıyoruz, yapmaya devam edeceğiz. Bu şehri çok daha yaşanabilir, çok keyifli ve cazip hale getireceğiz. İnşallah yatırımlarımız tamamlandığında vatandaşımızın bu şehirde yaşama sebeplerini de artırmış olacağız. Milletimize bunun sözünü de vermiş olalım.

Röportaj: Furkan YİĞİT

Muhabir/Editör:Hamdi Usta