A+ A-
Yorum
10

Uraloğlu’ndan Karadeniz’e çok özel açıklamalar: ''Trabzon'a kent için raylı sistem kazandırıyoruz''

Yayın Tarihi: 24.03.2025 - 09:37
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’ndan Karadeniz’e çok özel açıklamalarda bulundu
Kaynak:KARADENİZ ÖZEL HABER

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kent İçi Hafif Raylı Sistem ile ilgili, “Etüt-proje çalışmalarının bitmesini takiben de yapım çalışmalarına başlayacağız”dedi.

Çevre Yolu’nda sorun yok!

Raylı sistem geliyor!

Havalimanı yenileniyor.

Düzköy Tonya yolu tamamlanacak.

Of Çaykara yolu kritik tüneller yapılıyor!

20250320-182414

Karadeniz Gazetesi olarak, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile Trabzon’un dört gözle beklediği ulaşım projelerini tüm ayrıntılarıyla masaya yatırdık. Trabzonlu bir Bakan olarak kentin her noktasını yakından bilen Uraloğlu, Güney Çevre Yolu’ndan raylı sisteme, Trabzon Havalimanı’ndan, Düzköy-Tonya ve Of-Çaykara yollarına kadar devam eden altyapı yatırımlarına ilişkin son durumu ilk kez bu kadar kapsamlı anlattı.

Bakan Uraloğlu en fazla kamuoyunda yer alan kent içi hafif raylı sistemi hakkında açıklamalarda bulundu. Uraloğlu, “Kazandıracağımız kent içi raylı sistemin proje çalışmalarını Trabzon Büyükşehir Belediyemizle birlikte yürütüyoruz. Akyazı – Havalimanı arasındaki kesimi ilk etap olarak planlıyoruz. Etüt – proje çalışmalarının bitmesini takiben de yapım çalışmalarına başlayacağız. . Kent içi raylı sistem hattımız sayesinde de zaman kaybı azalacak ve şehirdeki genel verimlilik artacak.”dedi.

652e6a2334877

TRABZON TRAFİĞİ BÜYÜK ÖLÇÜDE RAHATLAYACAK

2025 yılı yatırım programında Güney Çevre Yolu projesine oldukça düşük bir bütçe ayrıldı. Bu durum muhalefetin tepkisini çekti. Güney Çevre Yolu projesindeki son gelişmeler hakkında neler söylemek istersiniz?

Trabzon Güney Çevre Yolu projesi... Güney Çevre Yolu toplam 43,8 km uzunluğunda ve Trabzon şehir merkezini güneyden çevreleyecek şekilde, Çarşıbaşı-Akçaabat Devlet Yolu Ayrımı ile Yomra-Arsin Devlet Yolu ayrımı arasında inşa ediliyor. Karadeniz Sahil Yolu’na bağlanacak yolumuz sayesinde transit trafik; şehir içi trafiğinden ayrılmış olacak.

Yapımı devam eden 16,5 kilometre uzunluğundaki ilk Etap Akçakale’den ayrılıp, mevcut sahil yolunun güneyinden geçerek Sera Gölü Kavşağı’nda son buluyor. 27,3 kilometre uzunluğundaki 2. Etap ile Uğurlu Kavşağı’ndan Kanuni Bulvarı’na bağlantı sağlayacağız.

2024 yılı sonu itibariyle uzunluğu 688 metre olan T1 Tünelinde giriş sağ tüp 145 metre, sol tüp 83 metre; uzunluğu bin 238 metre olan T2 Tünelinde çıkış sağ tüp 150 metre, sol tüp 173 metre; uzunluğu 3 bin 572 metre olan T3 Tünelinde giriş sağ tüp 50 metre, sol tüp 17 metre olmak üzere toplam 618 metre kazı ve destekleme imalatını tamamladık.

T4 tünelinde portal kazıları tamamladık, T5 ve T6 tünellerinde portal kazıları ile Mersin Giriş Kavşağı’nda, V2 ve V3 viyadüklerinde yapım çalışmalarını gerçekleştirdik. 2025 yılında ise yapılacak 820 milyon liralık imalat ile T1,T2,T3,T4,T5 ve T6 tünellerinde kazı çalışmalarına devam edeceğiz. 70 metrelik Mersin Üstgeçit Köprüsü ile 161 metrelik çift şeritli V2 viyadüğü ve 58 metrelik yine çift şeritli V3 viyadüğünü de tamamlayacağız.

Trabzon raylı sistem projesi gündeme bomba gibi düştü. Güzergâh ve etaplar belirlenmeye başlandı. Ancak yapımına başlanma ve bitiş tarihleri netleşti mi? Projenin tamamlanacağı kesin bir tarih var mı?
Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğümüz eliyle bu projenin yapımını biz üstlendik. Trabzon’umuza; Akçaabat’tan Yomra Merkeze ulaşan Şehir Hastanesi, Akyazı Stadyumu, Üniversite, Otogar ve Havalimanı gibi 31 istasyon içeren kent içi raylı sistem kazandıracağız. Yaklaşık 32 kilometre olan proje genel itibariyle 824 bin kişinin yaşadığı şehrimizde özellikle Akçaabat, Yomra ve Ortahisar hattında 500 bin insanımıza hizmet edecek.

Kazandıracağımız kent içi raylı sistemin proje çalışmalarını Trabzon Büyükşehir Belediyemizle birlikte yürütüyoruz.Akyazı – Havalimanı arasındaki kesimi ilk etap olarak planlıyoruz. Etüt – proje çalışmalarının bitmesini takiben de yapım çalışmalarına başlayacağız.

Trabzon, özellikle yaz aylarında artan turist sayısı ve yoğun yerel trafiği ile bilinir. Kent içi raylı sistem, toplu taşıma kullanımını teşvik ederek, şehir içindeki trafik yoğunluğunu önemli ölçüde azaltacak. Bu, günlük yaşamı daha verimli hale getirecek ve trafik sıkışıklığını da ortadan kaldıracak.Hızlı ve düzenli ulaşım imkânı, özellikle iş insanları ve öğrenciler gibi belirli zaman dilimlerinde sık sık seyahat eden kişilere büyük kolaylık sunar. Kent içi raylı sistem hattımız sayesinde de zaman kaybı azalacak ve şehirdeki genel verimlilik artacak.

e5a88e9e-2cb5-4007-8e6b-caee14b953b0

TRABZON HAVALİMANI’NDA YÜZDE 91 İLERLEME SAĞLADIK

Yeni havalimanı projesiyle ilgili son gelişmeler nelerdir?

Trabzon Havalimanı, Karadeniz Bölgesi’nin uluslararası bağlantı noktalarından biri olup hem yolcu taşımacılığı hem de yük taşımacılığı açısından önemli bir rol oynamaktadır. Trabzon Havalimanı’mız 2024 yılında iç hatlarda 2 milyon 845 bin 342, dış hatlarda 810 bin 237 olmak üzere toplam 3 milyon 655 bin 579 yolcuya hizmet verdi. Bakın, 2024 yılında hizmet verilen yolcu sayımız bir önceki yıla göre yüzde 3 artış gösterdi. 2025 yılında da mart ayı içerisinde havalimanımızı kullanan yolcu sayısı yarım milyonu aştı.

Trabzon’un büyüyen ticaret hacmi ve turistik anlamda bir cazibe merkezi haline gelmesi hava yolunu kullanan yolcu sayısında dikkat çekici bir artış olarak yansıdı. Bu nedenle, Trabzon Havalimanı’nda büyük yatırımlar gerçekleştirdik. Sürekli artan yolcu sayısı doğrultusunda da mevcut havalimanını genişletmek için kolları sıvadık. 2023 yılında başladığımız çalışmalar kapsamında aşamalı olarak hizmet binalarının açılışını gerçekleştirdik.

En son olarak geçtiğimiz yıl ağustos ayında 3 bin 77 metrekarelik yeni Dış Hatlar Gelen Yolcu Binasını ve 860 metrekarelik CIP Yolcu Binasını tamamlayarak hizmete sunduk. Proje genelinde ise yüzde 91 oranında bir ilerleme kaydettik. Şu anda Dış Hatlar Giden Yolcu Binası tadilatı ve İç Hatlar Terminal Binası elektromekanik imalatlarına devam ediyoruz.

DÜZKÖY-TONYA YOLU 2025’TE TAMAMEN HİZMETE AÇILACAK

2011 yılında planlanan ve 2028’de tamamlanması öngörülen Düzköy-Tonya yolu için bu yıl 208 milyon liralık yatırım planlandı. Son gelişmeler hakkında bilgi verebilir misiniz?

Proje kapsamında bitümlü sıcak karışım kaplamalı 8,3 kilometrelikyol inşa ediyoruz. Geçtiğimiz yıl sonu itibariyle 5,6 kilometrelik kesimde çalışmalarımızı tamamladık. 2025 yılında da yapacağımız imalatlarla toplam 2,7 kilometrelik kesimi de tamamlamayı ve yolumuzun tamamını hizmete açmayı hedefliyoruz.

KRİTİK TÜNELLER 2025’TE TAMAMLANACAK

Of-Çaykara Grup Yolu projesinde herhangi bir gelişme var mı? 2017 yılında başlatılmıştı ancak hâlâ tamamlanmadı. Bu önemli proje hangi aşamada?
Of-Çaykara Yolu’nu bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında, toplam 15 kilometre uzunluğunda projelendirdik. Proje bünyesinde 3 bin 643 metre uzunluğunda 4 adet çift tünel, bin 239 metrelik 2 adet tek tüp tünel, 190 metrelik 2 adet çift köprü ve 370 metrelik 8 adet tek köprü bulunuyor.

Yolun 8,1 kilometrelik bölümünü tamamladık. 2 bin 50 metre uzunluğundaki 3 adet çift tüplü tünel, bin 239 metrelik 2 adet tek tüp tünel, 55 metrelik bir adet çift köprü ve 247 metrelik 6 adet tek köprü imalatları tamamlandı. 2025 yılında bin 593 metrelik çift tüplü T-5 Tüneli’ni, 25 metrelik Tüfekçi Kavşağı Anayol Sağ Köprüsünü ve 48 metrelik Tüfekçiler Yolu Bağlantı Yolu-2 Köprüsü’nü tamamlamayı hedefliyoruz.

HABER: ALİ OSMAN YÜRÜK

Muhabir/Editör:Elif Yasemin AYDOĞAN