Dünya Kupası 2026
A+ A-
Yorum
10

Giresun’da Ölüm Sayıları Yeniden Yükselişe Geçti

Yayın Tarihi: 25.06.2026 - 14:42
TÜİK verilerine göre Giresun’da 2023 yılında düşüş gösteren ölüm sayıları, 2024 ve 2025 yıllarında yeniden artış trendine girdi.
Kaynak:İHA

Kentte erkek ölümlerinin kadınlara göre daha yüksek seviyelerde seyrettiği dikkat çekti.

2023’teki Düşüş Kalıcı Olmadı

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı il ve cinsiyete göre ölüm istatistiklerine göre, Giresun’da 2022 yılında 4 bin 482 kişi hayatını kaybetti. Bu sayı 2023 yılında 4 bin 22’ye gerileyerek son yılların en düşük seviyesine indi.

Ancak sonraki yıllarda ölüm sayılarında yeniden artış yaşandı. Kentte 2024 yılında ölüm sayısı 4 bin 306’ya yükselirken, 2025 yılında ise 4 bin 389 olarak kayıtlara geçti.

Son İki Yılda 367 Kişilik Artış

Veriler, 2023 yılındaki düşüşün ardından ölüm sayılarının son iki yılda belirgin şekilde arttığını ortaya koydu. Giresun’da 2023-2025 döneminde hayatını kaybedenlerin sayısında toplam 367 kişilik artış yaşandı.

Giresun’da Yıllara Göre Ölüm Sayıları

2022: 4 bin 482 kişi

2023: 4 bin 22 kişi

2024: 4 bin 306 kişi

2025: 4 bin 389 kişi

Erkek Ölümleri Kadınların Üzerinde Seyrediyor

TÜİK verilerine göre 2025 yılında yaşamını yitiren 4 bin 389 kişinin 2 bin 357’sini erkekler, 2 bin 32’sini ise kadınlar oluşturdu. Böylece erkek ölümleri kadın ölümlerinden 325 kişi daha fazla gerçekleşti.

Son dört yıllık istatistikler de erkek ölümlerinin her yıl kadın ölümlerinin üzerinde olduğunu gösterdi.

Pandemi Sonrası En Yüksek Seviyelere Yaklaşıldı

2025 yılında kaydedilen 4 bin 389 ölüm, 2022’deki 4 bin 482 ölüm sayısının yalnızca 93 kişi altında kaldı. Bu durum, Giresun’da ölüm sayılarının pandemi sonrası dönemin en yüksek seviyelerine yeniden yaklaştığını ortaya koydu.

Uzmanlar, ölüm istatistiklerinin yaşlı nüfus oranı, kronik hastalıklar ve demografik değişimlerle birlikte değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çekerken, verilerin kent nüfus yapısındaki değişimleri de yansıttığını belirtiyor.

Etiketler