SON DAKİKA



Haber > Karadeniz > Söz konusu şoför esnafı oldu mu benim frenlerim

Söz konusu şoför esnafı oldu mu benim frenlerim

23 Kasım 2015 Pazartesi - 10:07








Altuntaş, “Trabzon’umuza hizmet için herkesle iletişim halindeyiz. Hiç kimseyi kırmadan, şoför esnafımızın haklarını koruma adına üzerimize düşeni yaparken, hiç kimseye ‘eyvallah’ demeyiz”

Altuntaş, “Şoför esnafımızın alın terine karşı saygısızlık yapıldığında benim frenim boşalıyor. Tepkimiz farklı oluyor. Kimse darılmasın ama şoför esnafımızı kimseye ezdirmedik, ezdirmeyeceğiz de...”

Trabzon’un büyükşehir olmasıyla birlikte kentin gündeminin en önemli maddesi olan trafik ve şoför esnafının içinde bulunduğu koşulları Trabzon Şoförler Otomobilciler Minibüsçüler ve Otobüsçüler Esnaf Odası Başkanı Turan Altuntaş Yayın Koordinatörümüz Asım Kemal Güner’e konuştu.

Altuntaş var olan sorunların çözümünden, temsil ettiği şoför esnafının terinin son damlasına kadar koruyucusu ve kollayıcısı olmada kararlılığını, “Dik durur, dik yürürüz. Hiç kimse şoför esnafının sahip olduğu haklara el uzatamaz. Uzattığında da frenimiz boşalır” sözleri ile dile getirdi. Biz sorduk, Altuntaş cevapladı.

■ Siz başkan olduktan sonra ulaşımda neler değişti? 2005 yılında başkan oldum. O yıldan bu yana yapılan çalışmalarda şoför esnafıyla ilgili sıkıntılar büyük ölçüde tamamlandı. Bu sıkıntılar giderilirken; Valilik, Emniyet ve Büyükşehir Belediyesi ile sürekli irtibat halinde olduk. Bu sıkıntılar giderilirken master planı yapıldı. Bu master planında araçların gidiş-geliş güzergâhlarından duraklara kadar hepsi değişti. Sonuçta hem vatandaşımız hem de şoför esnafı sıkıntıyla karşılaşmadı. Bugün Trabzon’da evinin kapısından çıkınca dolmuş var, iş yerinin kapısına geldiğin zaman dolmuş var. Ulaşım açısından bakıldığı zaman Trabzon farklı bir yer. Çünkü İstanbul, Ankara gibi büyükşehirlerde dolmuştan indiğin zaman, gideceğin yere oldukça mesafen kalabiliyor. Ama Trabzon’da öyle bir durum yok. Kapıdan kapıya hizmet verilmeye çalışılıyor.

ÇOK SIKINTI KALMADI

Şehrin doğu ve batısında fazla sıkıntı kalmadı. Önceden özelleşen halk otobüsleri vardı. Şimdi o halk otobüslerini Büyükşehir Belediyesi aldı ve kendileri çalıştırıyor. Doğu ve batı taraflardaki şoför esnafları bir nebze olsun rahatladı. Şehir içerisinde tüm özelleştirilmeler kaldırıldı. Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan çalışmalarda her türlü şoför esnafının yanında oldular ve olmaya da devam ediyorlar. Sayın Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu’na, Şoförler Odası olarak teşekkür ediyoruz.


BİZİM İNSANIMIZ

Trabzon’un Meydan bölgesinde park sıkıntıları var. Vatandaşlar özel araçlarını otoparka değil, yol kenarlarına çekiyorlar. Araçlar çekildiği zaman, polis arkadaşlar çekici aracılığıyla kaldırdığı zaman da sıkıntılar ortaya çıkmaya başlıyor. Vatandaşların tüm ihtiyaçlarını giderebileceği bir ortam olan Meydan’da yol kenarları otopark haline geldi. Ama bu insanlar da bizim insanımız, yapacak fazla bir şey yok. Şehir içerisinde trafik sıkışıklığı göze batıyor. Trabzon’da 1987 yılında 19 bin araç var iken, şu an 100 binleri geçti. Trabzon’da yapılan yollar belli. Gidecek yollar belli. Ulaşım konusunda Trabzon’da fazla bir sıkıntı olduğunu da düşünmüyorum.

■ Trabzon’un büyükşehir olmadan önceki konumu ile sonrasında bir değişim yaşandı mı? Büyükşehir olmadan önce şehir içi ile doğu ve batıda taşımacılıkta sıkıntılar vardı. Büyükşehir Belediyesi olduktan sonra tamamıyla taşımacılığı kendi yapmaya başladı. Kendisi taşımacılığı yaparken, eski otobüsleri hep yeniledi ve vatandaşlara daha iyi hizmet vermeye başladı. Durum böyle olunca bizimle yarışır hale geldi. Kendimizi yenilememiz gerektiğinden, biz de araçlarımızı yeniledik. Bu da bir rekabet ortamı yaratınca, vatandaşa daha iyi hizmet verilmeye başlandı.

■ Zaman zaman yüksek tonlarda çıkışlar yapıyorsunuz, bunun nedenleri nelerdir? Biz kendi menfaatimize bir şey yaparken, vatandaşımızı da düşünmek zorundayız. Sonuçta bizler Trabzon'da yaşayan insanlarız. Biz sadece kendimize bir şey istemiyoruz. Her iki taraf da rahat olsun. Ama bazı kararlar alındığı zaman; örneğin, Volkan Canalioğlu'nun zamanında alınan bazı kararlar çok tartışıldı. Çok uğraşıldı. Şimdi baktığınız zaman Uzun Sokak trafiğe kapandı. “İyi mi oldu?” derseniz, şu an iyi olduğu söyleniyor. Ama Uzun Sokak’ta yaşanan sıkıntılar belli. Yani bir altyapı çalışması yapılmadan bir şeyler yapılmaması gerektiğini düşünüyoruz. Burada Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu belediye başkanlığına geldikten sonra yapılan bütün çalışmalarda istişare halinde olundu ve Sayın Gümrükçüoğlu başkan olduktan sonra bir tartışmamız olmadı. ‘Trabzon'u sevsin’ diye emek taşları olan insanlarla bir araya geldi ve doğru olanı yapmaya çalıştı, yapmaya da devam ediyor.

Siyasetten buraya gelmedim

Belediye, Valilik, Emniyet ile ara sıra söylemlerimiz olacak ve herkes sıkıntısını, derdini anlatacak. Ben şoför esnafı olarak araba yıkamacılığından buralara geldim, siyasetten değil. CHP Trabzon Milletvekili Haluk Pekşen, birkaç ay önce “Raylı sistem yapacağız” dedi. Bunu söylerken, söylemleri ile eylemlerinin bir olması gerekmektedir. Raylı sistemi nereye yapacaksınız? Trabzon'daki vatandaşlarımızın sayısı buna elverişli mi? Raylı sistem Trabzon'da nerelere yapılabilir, nerelere yapılamaz? Bunun hesaplarını yapmadan konuştukları zaman onlara tepki gösteriyoruz. Yoksa Trabzon'da yapılacak her şeye biz ‘eyvallah’ diyeceğiz. Çünkü Trabzon bizim ve burada eğer bir raylı sistem gerekiyorsa yapılsın. Ama Trabzon'un şu anki coğrafi yapısını biliyorsunuz. Raylı sistemi nereye yapacaksınız? Erdoğdu hattına, Boztepe hattına raylı sistem koyma şansınız var mı? Bu tür yerlerde yapılacak olan şeylerde sadece oy almak için “Ben bunu yapacağım” demeleri bana göre doğru değil. Biz bunlara karşıyız. Eğer yapılacak bir şey Trabzon halkını rahatlatacaksa, biz elimizi taşın altına koymaya hazırız. Şoför esnafı olarak da şu an herhangi bir sıkıntımız yok.

■ Kent içi trafik yeniden masaya yatırılamaz mı? Maraş Caddesi’nin önceki hali göz önüne alındığı zaman, eski belediyenin olduğu yerden kadınlar pazarının oraya kadar dolmuş sırası oluyordu. Şu anda Maraş Caddesi’nde dolmuşlara verilen iki araçlık yerler var. Tabi dolmuşçular bazen iki araçlık, üç araçlık yerlere riayet etmiyor. Ama riayet etmedikleri zaman MOBESE’lerden sürekli ceza geliyor. Benim kendi arabama da ceza geliyor. Eğer dolmuşçu esnafı iki araçlık yere üç araç sokmaya çalışıyorsa buna ceza yazılsın. Ama bakıldığı zaman Maraş Caddesi'ndeki özel arabaların parkından dolayı bu sıkıntılar yaşanıyor. Yoksa bugün Maraş Caddesi'ndeki durak yerleri sağ tarafta bulunuyor ve herhangi bir sıkıntı yok. Ama sol tarafa da park yapıldığı zaman bir sıkıntı ortaya çıkıyor. Postane'nin olduğu bölgede akşam saatlerinde gidiş gelişlerde belli bir yolcu potansiyeli olduğu için sıkıntılar yaşanıyor. Ankara, İstanbul gibi büyükşehirlere gittiğiniz zaman karşıdan karşıya bile 3 saatte geçiyorsunuz. Yani bizim “Trafik var” dediğimiz Trabzon'da, diğerlerinin yanında önemli de görmüyoruz.


■ Trabzon'da istenilen ölçüde otopark bulunmaması da bunlara bir engel mi? Kesinlikle doğru söylüyorsunuz. Sahil yolunda bir İmperial Hastanesi yaptılar ve yolun sağ tarafı komple otopark haline gelerek bir araç ancak geçebiliyor. Yapılırken belediye buradan ruhsat parası alıyor. Otoparkın yok. Bunlar yapılırken, bunun altyapısının yapılması gerekiyor. Bakıldığı zaman Meydan bölgesinde kaç tane otoparkımız var? 3 ya da 4 tane otopark bulunuyor. Bunlar da potansiyeli kaldıracak otoparklar değil. Biz Trabzon halkı olarak istediğimiz gibi hareket etmeye çalışıyoruz. Ama başka yerlerde öyle değil.

Trabzon'a bir bakanlık verilir mi? Sayın Süleyman Soylu’yu Trabzonlu bir bakan olarak bekliyoruz. Gönlümüz ondan yana ve olmazsa olmazımızdır. Süleyman Soylu da özü sözü bir insandır. Onu bekliyoruz.

88_1

Trabzonspor’u ‘bilenler’ yönetsin 

■ Şoför esnafının eğitimi ile ilgili çalışmalar yapıyor musunuz? Eskiden bir dolmuşçu gördüğün zaman, eşimizi dostumuzu gözün kapalı teslim edebiliyordun çünkü dolmuşları en fazla 2 kişi kullanıyordu ve hepsini tanıyabiliyorduk. Ama şimdi nereden baksan bir dolmuşu 4 veya 5 kişinin kullandığı oluyor. Vatandaşlar arabalara binerken, biraz daha güvenerek bindiği zaman kendilerini rahatta hissetmeleri gerekmez mi?

■TS’de kongre var, siz listelerde var mısınız? Başkanlığa aday olanların hepsine başarılar dilerim. Şu anda taraf olduğumuz bir şey yok. Ama sonuç itibariyle Trabzonspor herkesindir. Sadece Trabzon insanı değil, il dışında da birçok Trabzonsporlu var. Yönetimde yer almak gibi bir düşüncemiz yok. Bizim şoför esnafı olarak asli görevimizi yapmamız gerekiyor. Bizim Trabzonspor ile ilgili düşüncemiz sadece gelen insanların; Trabzonspor'u şampiyonluğa oynatsın, borçlarını ve sıkıntılarını karşılayabilecek bir insan olmasından yanayım. Yoksa şu an için herhangi bir kişiden yana taraf olma gibi bir durum yok. Trabzon Şoförler Odası ve Esnaf Kredi Kooperatifi olarak bizim işimiz sadece bu. Trabzonspor'da da bilen kişilerin görev yapmasından yanayım.

Kimseye eyvallah demeyiz

Önceki zamanlarda şoför esnafının yıllarca hakkı yendi. Ben de bu işin temelinden geldiğim için, bu işte dik durmak zorundayım. Bizim kimseye ‘eyvallah’ diyecek halimiz yok. Burada şoför esnafına baktığınız zaman takriben 15 ile 25 bin kişi arası ekmek yiyor. Trabzon'un bir fabrikası yok. Trabzon'un istihdam edebilecek bir yeri yok. Buradaki binlerce kişinin başındaki biri olarak her türlü platforma çıkıp konuşur, şoför esnafının ekmeğini de savunurum. Birileri gibi yüze gülüp, arkadan konuşan bir insan değilim. Söz konusu şoför esnafı oldu mu, benim frenlerim boşalıyor. Kuruçeşme durak başkanlığım zamanımda sinek uçurmazdım orada. Şimdi benim çocuklarım oralardan arabalara binip gidiyor. O zamanki rahatlık yok. Disiplin burada çok önemlidir. Burada bu insanların hak ve menfaatlerini savunmak zorundasın, eğer savunamıyorsan bu koltukta oturmayacaksın.

■ AK Parti ile ilişkileriniz güzel ama Trabzon'da diğer siyasi partiler de var. Bunları görmezden gelmek mümkün değil. Onlarla iletişiminiz nasıl? Önceki Trabzon Belediye Başkanı Volkan Canalioğlu’nu kişi olarak seviyoruz. Ama ‘biz siyasi parti olarak neden taraf tuttuk?’ derseniz, bu bir kumar gibi oldu. Bugün bakıldığı zaman daha öncelerde yapılan işlerden dolayı sıkıntılar yaşadık. Ama biz bu göreve geldikten sonra AK Partili belediye ile çalışmaya başladık ve şoför esnafı yüzde 90 rahatladı. O yüzden biz siyasi olayda taraf olduk. Yoksa bakıldığı zaman Volkan ağabey zamanında doğu ve batı taraflarını özelleştirerek, doğuda 480 tane Arsin hattında arabamız var, 600 küsur tane Akçaabat hattında araba bulunuyor. Buralar özelleştirilerek bir kişi aldı ve her durakta değil 3-5 tane yolcu, neredeyse gidip oralardan yolcu aldılar. Bu da şoför esnafının ekmeğini yarı yarıya bitirdi. AK Parti Belediyesi gelince, o araçların hepsini topladı ve kendisi çalıştırıyor. Vatandaşa hizmet bağlamında belediyenin ilk aklına gelen taşımacılık sistemi oldu. Siyasette taraf olmamın tek sebebi esnafın hak, hukuk ve beklentilerinin karşılığını bulmasıdır.

SEMİNERLER YAPILACAK

Şu anda Esnaf Odası Başkanı Metin Kara'nın hazırlamış olduğu bir proje var. Bunun yanı sıra Ticaret Odası, Büyükşehir Belediyesi, Valilik, Emniyet ve Karadeniz Teknik Üniversitesi bu projenin içerisinde yer alıyor. Ödemeleri de geldi. Dolmuşçusundan, kamyon şoförlerine kadar hepsi içerisinde olmak üzere seminerler yapılacak. Şoför olacak kişiler toplam 30 ile 35 saat arası eğitim alacak ve eğitimler bittikten sonra 9 kişilik heyetten geçmeye hak kazanırsa belgeleri verilecek. Kazanamazsa veya sicilinde bir problem var ise belgesini alamayacak. Hak kazananlara belgeleri verilecek. Bununla ilgili olarak Esnaf Odası Birliği ve Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nden (UKOME) geçti. Bu karara da en geç 1 ay içerisinde başlayacağız. Pilot bölge olarak Çaykara'yı belirledik. Bu tarafa doğru geleceğiz. Bu eğitimlerde hak kazananın dışında, belgesi olmadan kimse araba kullanamayacak. Bu eğitimler hizmet araçları için verilecek.


■ Trabzon'un 17 ilçesi ve kentin ulaşım ağındaki sıkıntılarla ilgili neler söyleyebilirsiniz? UKOME’de alınan kararlar sonrası Büyükşehir Belediyesi olduktan sonra 17 ilçe ile ilgili ihtiyaç olunan yerlere otobüsler konuldu. Olamayan köylerdeki yerler UKOME tarafından tespit ediliyor ve oralara araçlar konuluyor. Trabzon Büyükşehir Belediyesi olduktan sonra bütün ilçe ve köylere taşımacılık yapılıyor.

■ Belediye taşımacılık işine çok fazla yöneldi. Bu konuda şoför esnafı mağdur oluyor mu? Belediyenin bu işi yapması bizim için kardır. Daha önce bütün her yerdeki otobüsler özelleştirilerek şahıslara verildi. Bu şahıslar durak haricinde yolcu alabiliyordu. Ama şu anda Trabzon Büyükşehir Belediyesi bu işi yaptığı için şoför esnafının karı oldu ve disiplin geldi. Durak haricinde yolcu alınmıyor. Şoför esnafı da bu konuda oldukça rahatladı.

■ Duraklarla iletişiminiz nasıl? Duraklardaki bütün arkadaşlarımıza kapımız 24 saat açıktır. Burada varılacak her türlü kararı durak başkanları ve yöneticileri ile beraber alarak gerçekleştiriyoruz. Duraklarla fazla sıkıntımız yok. İlçelerde şoför odaları bulunuyor. UKOME'de bütün ilçeleri ve Trabzon'u temsilen şoför esnafı olarak ben bulunuyorum. Elimizden geldiği kadar yardımlar yapmaya çalışıyoruz. Tabii ki herkes dört dörtlük bir yaşantı ister ama olmuyor. Şoför esnafı ve duraklarla ilgili herhangi bir sıkıntı bulunmuyor.

■ Trabzon'da trafik yoğunlukları belli noktalarda bulunuyor. Buralara palyatif önlemler ya da kesin çözümler alıyor musunuz? Trabzon'da Tanjant’tan girdiğin zaman Arafilboyu'na kadar tıkanıyor. Var olan veri bu. Şu anda Belediye Başkanımız Değirmendere kavşağı ile ilgili bir çalışma başlattı. Atapark'ta aynı şekil, alt geçitli bir kavşak çalışması yapıyor. Ama bugün bakıldığı zaman Boztepe yolundaki veri ortada ve buralara bir şeyler yapabilmek için maddi olarak bir güç lazım. Çevre yolu açılır ise şehir içi trafiğinin biraz daha rahatlayacağına inanıyorum.

■ Şoför esnafının size bu kadar güveni neden? Açık konuşmak gerekirse ben AK Parti'ye destek veriyorum. Bir oda başkanının açık destek vermesi doğru değildir. Ama başkanlığımdan önce bizim haklarımız hep yendi. Bizim oda başkanımız çıkıp da kimse ile tartışmaya girmedi. Hiç kimse ile rahatsızlık veya polemik yaşamadı. Benim şoför esnafımın hakkını yiyen olursa çıkıp gerekli lafı söylerim. Bugüne kadar da yaptık. Ama ben göreve geldikten sonra şoför esnafının hakkını hiç kimseye yedirmedim, yedirmem de. Ben bugün AK Parti’ye açık destek veren biri olarak şoför esnafımın hakkı yenirse, ben onlarla ilgili de gereğini yaparım. Burada Büyükşehir Belediyesi tamamıyla ulaşımdan sorumlu olduğu için bugün Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu ile en ufak bir rahatsızlık yaşamadık. Tabii zaman zaman fikir ayrılıkları olabiliyor ama sonuçta gelmiş olduğumuz noktada şoför esnafına en ufak bir zarar vermedi. Almış olduğu bütün kararlarda da karımız oldu.

Yılmaz’ın ismini tesislerden ve gönüllerden kimse silemez

Trabzonspor konuşulunca akla gelen Onursal Başkanımız Sayın Mehmet Ali Yılmaz’dır. Trabzonspor onun döneminde önemli yatırımların altına imza atmıştır. Kendi imkanları ile Trabzonspor kulübüne önemli kazanımlar sağlamıştır. Onun yaptıklarını unutmak mümkün değil. Sayın başkanımızın olduğu her topluluk ona saygı gösterirdi. Duruşu, varlığı ve dile getirdikleri, yaptıkları her zaman farklı olmuştur ve kazanan Trabzonspor olmuştur. Varlığı ve sözü ile Trabzonspor’un önemli kazanımlar elde etmesini sağlamıştır. Televizyona çıktığında bile herkesin ‘hazır ol’ vaziyette durduğu ve saygı gösterdiği bir değer olan Sayın Yılmaz’dan sonra Trabzonsporumuz olumsuzluklara sürüklendi. Verdiği sözü yerine getiren, istediğini kopartan, kulübün menfaatlerinden ödün vermeyen Sayın Mehmet Ali Yılmaz’ı hiç kimsenin unutmaması gerekir. Unutanlar nankörlük ve vefasızlık yapar. Varlığı ile Trabzonspor’a değer katan Mehmet Ali Yılmaz gerçeğini hiç kimse tesislerden ve gönüllerden silemez. Buna da kimsenin gücü yetmez.


Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap