SON DAKİKA



Haber > Gündem > Trabzon kepenk indirdi!

Trabzon kepenk indirdi!

15 Kasım 2017 Çarşamba - 07:16




Cumhuriyet Halk Partisi Trabzon Milletvekili Haluk Pekşen iktidarın mevcut politikaları ile Trabzon’un en çok zarar gören illerden olduğunu ve vatanda





Selahattin ÖZCAN

CHP Trabzon Milletvekili Haluk Pekşen iktidarı sert sözlerle eleştirdi. Gazetemize konuşan Pekşen mevcut politikalar ile sanayinin durduğunun, gençlerin işsiz ve umutsuz olduğunun, fabrikaların kapatıldığının ve halkın göçe sürüklendiğinin altını çizdi. İşte Pekşen’in o açıklamaları: “Trabzon artık açlık, yoksulluk ve göç kenti oldu. Gençler şehrimizde işsiz ve umutsuz. Fabrkalar kapalı, transit taşımacılık bitti. Bölgemizde sanayi sonlanmış durumda ve içler acısı. Vatandaş mutsuz. Artık bu gidişata dur deme zamanı geldi. İnsanlar sustukça Trabzon kaybetmeye devam ediyor. Artık bunun önüne geçilmeli şehrimiz ve bölgemiz hak ettiği değeri bulmalı. Ekonomimiz nefes almalı.”

HEPİMİZ MUTSUZUZ

“Türkiye artık AKP’den yoruldu. 80 milyon birbirimizi kucaklayabilmeliyiz. Bu ülkenin anayasal düzenine ve hukukuna bağlı, bu ülkeye sadık olabilen hepimiz birbirimizle kucaklaşmalıyız. Camimize de, sokağımıza da, tesisimize de, stadımıza da, üniversitemize de, sosyal hayatımıza da ihtiyacımız var. Hepsine sahip çıkmalıyız. Halkı nasıl mutlu kılabiliriz bunun muhasebesini yapmalıyız. Erdoğan’ın politikaları Türkiye’yi çok gerdi. Türkiye bu kadar gerginliği ve mutsuzluğu hak etmiyor. Bunları kısa sürede aşmalıyız.”

TALAN ETTİLER

“AK Parti iktidarı döneminde şehirler büyük bir risk altına girdi. Sınır tanımadan şehirler adeta yağmalandı ve talan edildi. Bu yağmalama ve talandan Türkiye’de en çok zarar gören kentlerin başında Trabzon geliyor. İşte Yomra’dan Akçaabat’a kadar olan bölgede derinliğine de baktığımız zaman gerçekten bu şehrin mimari ve tarihi dokusuna uymayan işler yapılarak Trabzon adeta kaderine terk edildi.”


KENT SIKIŞTI!

“Kent onbeş yıl içerisinde oluğanüstü sıkıştı ve dar bir koridora girdi. Bunun bedelini de hep beraber ödüyoruz. Halbuki Mersin ile Arsin arasında bahsettiğimiz çevre yolu tünellerle, viyadüklerle geçilmiş olsaydı kamulaştırma bedelleri ortadan kalkarak sorun kalmazdı. Bir çevre yolu ile kent bu sıkışmadan kurtulmalıydı. Bunu bugüne kadar yapmadılar. Şehir içindeki ulaşımı ne yazık ki anlamak mümkün değil. Akla sığar birşey değil. Arsin’den Mersin’e kadar yapılacak bir metro hattı 550-600 milyon dolara mal olacak. Ama Trabzon gibi dünyanın en güzel, en yaşlı kentlerinden birisi belkide müthiş bir rahatlama yaşayacak. Bugüne kadar bir tek adım atmadılar. İstanbul’da bir sürü metro hattı ihalesi yapılıyor ama geçmişte İstanbul’la yarışan Osmanlı’nın imparatorluk olmasında katkısı olan, söz sahibi olan Trabzon bu metro hattından ve bu yatırımlardan payını alamadı. Biz halen büyük bir betonlaşmayla mücadele ediyoruz.”

GÜMRÜKÇÜOĞLU'NU SANDIKTA YENECEĞİZ

“Biz Gümrükçüoğlu’nu seçim sandıklarında yenmek istiyoruz. AK Parti’nin Trabzon’daki Büyükşehir Belediye başarısızlığını herkes görüyor. Bugün, Trabzon’da caddeye çıktığımız zaman tartışmasız büyük bir belediye hezimeti var. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, gerçekten çok başarısız bir belediye başkanı. Yomra’daki imar katliamını durdurmalıydı. Yomra Belediye Başkanı’nın yasa tanımaz uygulamalarının önünü kapatmalıydı. Ama bunların hiçbirisine engel olmadı. Aynı şey Akçaabat bölgesi içinde geçerli. Kentin büyük bir kısmında maalesef Büyükşehir Belediyesi hezimet yaşattı. Uzungöl’de, Sera Gölü’nde ve çeşitli yaylalarda Büyükşehir Belediyesi’nin olmayan hizmetinin ağır bedelini tüm yurttaşlar ödüyor.” 

OPERA MİMARİSİ NEDEN OLMASIN


“Devlet Tiyatrosu binasının inşaatında benim de emeğim var. Maddi ve manevi katkı sağladım. Bu Devlet Tiyatrosu binası yapıldığında inşaasını ödenek sıkıntısından tamamlayamadılar. Biz ailecek o tiyatronun inşaasına çok ciddi bir katkı sağladık. Sonrasında da o tiyatronun yaşaması içinde gerçekten zaman zaman çok ciddi katkılarda bulunduk. Hatta sevgili Murat Atak, Devlet Tiyatrosu’nda müdür iken bir Karadeniz Tiyatro Festivali planladı. Onun planladığı festivale biz ailecek sponsorluk yaptık. Tamamını 2 yıl üst üste biz finanse ettik. Çok emek verdiğim bir tiyatrodur. Bugün mevcut binasının olduğu yer şuan Trabzon’un ihtiyaçlarını karşılayacak bir yer değil. Tiyatronun oradan başka bir yere taşınması ve eski tarihi opera binamızın mimarisi ile inşa edilmesi hem kente turistik açıdan büyük değer katar hem de bu kentin tarihi kent dokusu için önem arz eder. Yeni tiyatro binası, hepimizin yüreğinde bir sızı olarak kalmış olan Opera binasının mimari estetiğinde yapılırsa, bu kente yapılabilecek en büyük tarihi iyiliklerden birisi olur. Bunun içinde üzerime düşün bütün desteği vermeye hazırım.”

MANZARA ÜRPERTİCİ

“Boztepe’de görülen manzara ürpertici. Oraya açılmış olan davayı uzun zaman bekledim. Hızlı bir şekilde bu betonlaşma devam ederken bu yürütmeyi durdurma kararı verirler, bu çirkinleşmeye, bu hançere dur derler diye bekledim ama mahkemenin bu konuda işi ciddiyetle takip ettirdiği ortada. Oradaki betonlaşmayı bana izah edecek bir aklın olduğunu düşünmüyorum. Her kim buna izin vermişse, hangi vicdan bunu oraya dikmişse emin olun tarih önünde yaftalanmıştır. Orası  bizim dünyaya sunduğumuz en güzel peyzajlardan birisiydi. Maalesef Trabzon o büyük beton çirkinliğiyle çok ciddi tahribata uğradı.”

ÇİRKİN YAPILAR YIKILSIN

“Maraş Caddesi bizim tarihi kent dokumuzu vitrine taşıyacak çok önemli bir cadde. Bence tek başına bir cadde, bir şehir için çok şey ifade eder. Milano’da Monte Napoli diye bir cadde var. Yalnızca o caddedeki mağazalardan alışveriş yapmak için her yıl 50 milyon insan geliyor. 50 milyon insan  turistik para ödüyor. Harcamaları da ayrı. Oranın cazibe merkezi o cadde. Trabzon bence bugün o iki tarihi vadisiyle, Maraş Caddesi’ni ve Maydan Parkı civarını yeniden eski tarihi kent dokusuna dönüştürebilirse, o bölgedeki çirkin yapıları yıkıp yerine eski opera binası gibi o tarihi binaları koyabilirse emin olun ki bu kent dünyadaki en özel kentlerden biri olur. Büyük bir cazibe merkezi haline gelir.”


HAYRETLE İZLİYORUM

“Yomra’daki dalçık ve Trabzon’daki döner kavşaklar ile Moloz’da yapılmaya çalışılan yapıların hepsi güncel ama trafik için çözüm değil. Bunlar Erbakan’ın deyimiyle pansuman çözümlerdir. Akçaabat ve Yomra arasındaki koridorda yer alan ulaşımı dünyada uygulanmakta olan modern ulaşım sistemine oturtamazsanız bunu çözemezsiniz. Ben merakla bekliyorum ve hayretlede izliyorum. Niçin Trabzon sahilinde bir ring yapan sahil vapuru olmasın? İstanbul’da deniz ulaşımı boğazda Marmara Denizi içerisinde büyük bir işlev görüyor. Aynı deniz ulaşımı bugün bu bölgede niçin yok? Deniz kentiyiz ama deniz ulaşımı yapamıyoruz. Bu ringi mutlaka bu bölgeye kazandırmak gerekiyor. Bu hem turist açısından önemli bir adım olacaktır hem de ulaşım hızlı bir hale gelecektir.”

ÇÖZÜM ÜRETMİYORLAR

“Kentin içinde önemli altyapı adımları atılmadan sürekli bir beton yol ve sürekli yol üzerinden çözüm arayışları aranıyor. 20 yıldır Trabzon’da ulaşıma çözüm arayışları beton üzerine yüklenmiş durumda. Bir kent müteahhitlere para kazandırmaktan başka hiçbir çözüm üretmiyor. Bu müteahhit lerde sadece sahilde beton yığıyor. Kente çözüm ise dünyanın her yerinde bellidir. Kent içi ulaşımda sorunu aşabilecek bilimsel sonuçlarla adım atmalıyız. O da metro, raylı sistem ve deniz ulaşımıdır.”

Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap