SON DAKİKA



Haber > Karadeniz > Durak olarak başka durak ile birleşme önerisine

Durak olarak başka durak ile birleşme önerisine

30 Aralık 2015 Çarşamba - 09:51




"Numune Hastanesi Durağı, minibüs haline geçtiği zaman 13 tane aracımız vardı" diyen durak başkanı Tağıl, "Numune Hastanesi kapatılıp, Kaşüstü’ne taşı





Trabzon Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile Meydan arasında hizmet veren Numune- Meydan durak şoförleri ve Başkanı Alaattin Tağıl, gazetemiz muhabirlerinden Yusuf Arslan’ın sorularını yanıtladı. Tağıl, Trabzon Şoförler Odası Başkanı Turan Altuntaş ile iki dönemdir çalıştığını belirterek, “Başkanımızdan Allah razı olsun. O geldikten sonra dolmuşçunun bir konumu oldu. Dolmuşçu dolmuşçu oldu” dedi. Durak içerisindeki, durak çevrelerindeki ve taşınan Hastane ile ilgili yaşadıkları sorunları konuştuğumuz röportajımızda biz sorduk, Tağıl Başkan cevapladı.

■ Bize biraz kendinizden ve duraktan bahsedebilir misiniz? Numune Hastanesi Dolmuş Durağı, hastane kurulduğu yıldan beri, Trabzon’daki ilk kurulan duraklardan biridir. 1955 senesinde hastane yapıldığı zaman bu durak kuruldu. O zamanlarda müşterilerimize zamanının Chevrolet marka araçları ile hizmet veriyorduk ve Atapark ile Meydan toplam iki tane durağımız mevcuttu. Bu duraklarda daha minibüs dönemine geçmediğimiz için taksilerle çalışıyorduk ve ilk dolmuşa giren duraklardan birisi de bizim durağımızdır. 1980 yılında benim dolmuşçuluk hayatım başladı. Ben ilk bu durakta çalışmaya başladığımdan beri, o zamandan bu zamana sadece iki kişi kaldık diğer arkadaşlarımız değişik sebeplerden dolayı ayrıldı.

Yolcu her zaman haklıdır

■ Dolmuşçuların güzergahı bellidir. Sizin çalıştığınız güzergahta sıkıntılar yaşıyor musunuz? Trabzon’da piyasaya çok fazla özel araç girdi. Bu da trafikte sıkışıklığa neden oluyor. Özel araçlara uygulanan kurallar ile dolmuşçulara uygulanan kurallar çok farklı. Biz Maraş Caddesi’nde uygun yerde durmadığımız zaman hemen ceza yazılırken, özel araçlara müsaade ediliyor.

■ Durakta şuan kaç araç ve şoför ile hizmet veriyorsunuz? Numune Hastanesi Durağı minibüs haline geçtiği zaman 13 tane aracımız vardı. Hastane kapatılıp, Kaşüstü’ne taşınınca bizim işlerimiz yavaşladı ve bazı araçlarımızı çıkartmak zorunda kaldık. Şuan aktif olarak 5 minibüs ve 10 şoför arkadaş ile hizmet veriyoruz. Geçmişteki 55 Chevrolet araçtan 5 minibüse düştük. Aslında her şey ileri gitmesi gerekirken, biz araç sayımızı düşürmek zorunda kaldık. Zamanının siyasetçileri Kaşüstü’ne yaptıkları hastane ile sadece bizi değil, şehir içinde çalışan bütün dolmuşçu arkadaşlarımızın kazancında azalmaya neden oldu.

■ Bulunmuş olduğunuz konum itibariyle durağınız diğer bir çok durağın güzergahı içinde yer alıyor bu durum sizi etkiyor mu? Bu durumlarda hat sonu veya hat başı tabelaları takılıyor. Ama bu levhaları taksak bile bu yoldan geçen bir araç 100 metre geride ya da ilerde bırakarak bu sorunu çözüyor ve yolcu taşıyabiliyor. Sonuçta o araçlar buradan geçiyor. Bu açıdan yolcular; örneğin, Beşirli’ye giden bir araba olunca veya Site’ye giden bir araba olunca biniyor ve Numune Hastanesi’nde inebiliyor. Şoför “Burada değil, 500 metre ileride indirebilirim” deyince problemler yaşanabiliyor. Bu sefer şoför arkadaşlarımız zor durumda kalıyor.

Birleşmeye ‘Tamam’ dediz

■ Bu durumun çözümü sizce nedir? Biz minibüs dolmuşçuluğuna geçerken, 7 tane ana hat çıkardık ve hatları birleştirmiştik. Bölge bölge tek hat olarak hizmet verecektik. Ama duraklar arasındaki değer farkı göz ardı edilemez. Bugün bir durak değer kazanıp benim durağım değer kaybettiyse, ben tutup başka durak ile ortak olamam. Ama başka duraklar bize “Ne de olsa kazancımız da değişiklik olmaz. Ben 150 lira kazanıyorum, o 100 lira kazanıyordu. Gelince 150 lira kazanacak” diye dile getirmezse, birleşmeye ‘tamam’ deriz ama “Buranın kahrını zamanında çektim. Şimdi gelip benim parama ortak olacaksın kabul etmiyoruz” derse, ona da bir şey demeye hakkımız yok. Ama bu yollar hiç kimsenin babasının malı değildir. Nasıl bizi birleştirip, iki arabayı bir araba yaptılarsa; yarın da kanun ‘tek yaptım’ derse ona bir şey demeye hakkımız yok.

Vatandaş beklemek istemiyor ki

■ Bazı duraklar tek hat olarak çalıştıkları için araçlar arasındaki iletişimi telsizlerle veya başka şekilde tamamlamaya çalışıyor. Siz nasıl iletişim kuruyorsunuz? Trabzon’daki bazı duraklar tek hat olarak çalıştıkları için araçlar arasında telsiz sistemi kurdular. Ama bizim durağımız gibi (hattından başka araçlar geçen) duraklar, telsiz veya başka yolla bir yerde yolcu olduğunu söylediğinde, araç oraya gidene kadar başka araç yolcuyu alıp gidiyor. Vatandaş da beklemek istemiyor.

■ Hastanenin burada hizmet veren poliklinikleri nasıl çalışıyor? Hastaneye gelen ziyaretçiler sizin beklentinizi karşılıyor mu? Hastane biz ilk geldiğimiz zaman tek kapı ile hizmet veriyordu. Ama şuan bir sürü kapısı var. Her önüne gelen burada bir kapı açtı. Her hastanenin bir ana giriş kapısı vardır. Kapıda da güvenlikçisi olur. Buradaki eski ana giriş kapısında bir güvenlikçi duruyor ama diğer taraflar boş, onun için bir fonksiyonu yok. Her tarafta kapı var. Yani hastane birilerine peşkeş çekiliyor.

56_11

Dolmuşçunun konumu belli oldu

■ Trabzon Şoförler Odası Başkanı Turan Altuntaş ile çalışmalarınız nasıl ve Turan Başkan ile neler değişti? Turan başkanımız ile iki dönemdir beraber çalışıyoruz. Yönetiminde de yer alıyoruz. Allah razı olsun ondan. O geldikten sonra bankalar bize kredi vermeye başladı. O geldikten sonra dolmuşçunun bir konumu oldu. Dolmuşçu, ‘dolmuşçu’ oldu. Başkanımıza teşekkür ediyoruz.


■ AK Parti Trabzon Milletvekili Süleyman Soylu, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı oldu ve Bakan Soylu’dan beklentileriniz nelerdir? Ben pek fazla siyasetten anlayan biri değilimdir. Ama Trabzonlu bir Bakan olması çok iyi oldu. Sayın Süleyman Soylu Trabzon için çok büyük bir kazançtır. AK Parti Trabzon’da aldığı oyun karşılığında Trabzon’a bir şeyler kazandıracaktır. Bu görmezlikten gelinemez. 4 ay önce 4 vekil, 4 ay sonra 5. vekili aldılar, Trabzon’a bir şeyler vermeleri gerekir.

Çocuklarımız şampiyonluk görsün

■ Trabzonspor ve yeni oluşacak olan yönetim hakkında neler söyleyebilirsiniz? Bizim Trabzonspor’dan başka bir şeyimiz yok ki. Trabzonspor’a gelen her başkan “Bu yıl şampiyon olacağız” diyor. Ama 35 yıldır şampiyonluk göremedik. Her yıl gelip, “Bu yıl şampiyonluğa oynayacağız” diyeceklerine, “Kadroya oynayıp, bir sonraki sene şampiyon olacağız” deseler daha iyi. 35 yıldır bekliyoruz 1 yıl daha bekleriz. Çocuklarımız artık bir şampiyonluk görsün.

55 araç vardı

■ Durakta eskiden kaç tane arabanız vardı, şimdi kaç araç ile hizmet veriyorsunuz? Eskiden (daha taksi olduğu dönemlerde) 55 tane Chevrolet marka aracımız ve hastanenin üç ziyaret günü vardı. Chevrolet araçlardan sonra Doğanlar, Murat 131’ler, 124’ler ile çalışmaya başlandı ve dolmuşçuluk hareketlendi. Eski arabaların güçlü motorları vardı. Bunlar park sorunu ve yakıt sorunu yüzünden kullanılmaz hale geldi. 1987 yılında plaka uygulaması başlayınca dolmuşlar değer kazandı. 2000 yılına kadar dolmuş taksiler ile devam ettik. 2000’li yıllardan sonra minibüs ile taşımacılık yapmaya başladık. Minibüs dolmuşçuluğunun Trabzon’a getirilmesinde öncülük yaptık. Ben ve Havaalanı Durak Başkanı Miraç Kocaman ile beraber fikir alışverişinde bulunduktan sonra zamanın Şoförler Odası Başkanı Engin Hacısalihoğlu biraz karşı çıktı ama sonunda minibüs dolmuşçuluğu oldu.

Plakalarımız yandı

■ Minibüs dolmuşçuluğuna geçildiği zaman sıkıntılar yaşandı mı? Minibüs dolmuşçuluğuna geçildiği zaman bize göre zamanının Şoförler Odası Başkanı bazı şeyleri yanlış yaptı. Trafiği kurtarmak için “İki plaka ile trafik rahatlasın” dedik. Ama iki araç birbiriyle birleşti ve şuanda ayrılması mümkün değil. Hisseleri kiraya vermek isteyen mal sahibi, vermek istemeyen mal sahipleri var. Bunlar arasında sıkıntılar çıkabiliyor. Şuan ki Şoförler oOası Başkanı Turan Altuntaş benzer uygulamayı Akçaabat durağında yaptı ve duraktaki birleşme sonucu kalan plakaları askıya aldı. Ama bizim kalan plakalarımız eski Şoförler Odası Başkanı zamanında yandı. O zaman da askıya alınmış olsa idi, belki şuan bambaşka bir durum olurdu.

Yusuf ARSLAN

Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap