SON DAKİKA



Haber > Karadeniz > Şoför esnafı arkadaşlarıma ben kefilim

Şoför esnafı arkadaşlarıma ben kefilim

11 Ocak 2016 Pazartesi - 10:37




Site Dolmuş Durağı Başkanı Coşkun Birinci Karadeniz'e konuştu.





Durakta çalışan şoför esnafının sürekli denetim altında olduğunu söyleyen Başkan Birinci, “Tüm araçların içerisindeki temizlik, hijyen, bakımları yönünden araçlarıma, şoför arkadaşlarıma ve üyelerime kefilim. Bütün çalışan şoför esnafı arkadaşlarımın arkasındayım” dedi. Trabzon Karşıyaka Siteler tarafından Meydan bölgesine çalışan Site Dolmuş Durağı Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Coşkun Birinci, gazetemiz muhabirlerinden Yusuf Arslan’ın sorularını cevaplandırdı. Durağın tanıtımı, sıkıntıları, dertleri, yetkililerle olan ilişkiler ve gelecekte yapılacak olan planlar üzerine yapılan röportajda biz sorduk, Başkan Birinci cevapladı.

Sıkıntılar masaya yatırılıyor

■ Durak içerisinde disipline ne derecede önem gösteriyorsunuz? Bizim en çok dikkat ettiğimiz husus disiplindir. Argo konuşmalar, kılık kıyafet, saç, sakal konusuna sürekli dikkat ediyoruz. Eğer sıkıntılı bir durum görürsek cumartesi, pazar günleri yönetim kurulunu toplayarak uyarılar yapma kararı alıyoruz. Çalışan arkadaşlarımızın sürekli olarak denetim altında, gerektiği zamanlarda hafta sonu beklenmeden de uyarılar yapabiliyoruz. Durak içerisindeki tüm araçların içerisindeki temizlik, hijyen, bakımları yönünden araçlarıma, şoför arkadaşlarıma ve üyelerime kefilim. Bütün çalışan şoför esnafı arkadaşlarımın arkasındayım. Ancak durak içerisinde sıkıntı yaratan her arkadaşım hakkında da dilekçe tutarak arşivliyorum.

■ Vatandaştan gelen sıkıntıları nasıl değerlendiriyorsunuz? Vatandaştan gelen her sıkıntıyı 5 yönetici ve 3 denetleyici arkadaşımızla toplanıp değerlendirmeye alıyoruz. Her şikayet eden vatandaşın telefon numarasını alarak hem şoförün hem de vatandaşın şikayetini dinliyoruz. Çünkü olayı çift taraflı olarak değerlendirmek gerekir. Şoför arkadaşımızı dinlediğimizde genelde yapmadım diyor ama vatandaş ile görüştüğümüzde yapmış olduğu ortaya çıkabiliyor. Sonra gereği neyse yapıyoruz.

Öğrenciliğini ıspatla indirimli git

■ Öğrencilerini Öğrenci ücretleri konusunda ne gibi uygulamalar yapıyorsunuz? Toplantılarda şoför esnafı arkadaşlarımızdan öğrenciye sahip çıkmalarını istiyoruz. Müşterilerimizden liseye kadar olanları öğrenci diye nitelendirelim ama sakallı amcalar geliyor ‘öğrenciyim’ diyor. Bu sefer vatandaşın bizlere kimlik göstermesi gerekiyor. Öğrenci öğrenciliğini ispat edip kimliğini gösterirse öğrenci ücretlerine kapımız açık.

■ Trafikte ne gibi sorunlar yaşıyorsunuz? Bizim en büyük sıkıntımız Trabzon’da yol kenarlarının otopark haline dönmesidir. Araç içerisindeki yolcularımız bize ‘Müsait bir yerde inebilir miyim?’ dediği zaman müsait yer bulmakta zorlanıyoruz. Özellikle Tanjant’a çıktığımızda bize ayrılan yolcu indirme bindirme yerleri otopark haline döndü. Hususi araçlar yüzünden duraklarımıza yanaşamıyoruz. Arkamızdan gelen hususi araçları da mağdur etmemeye çalışıyoruz.

87_11

Yılda 4 bin lira ceza

■ Trabzon’da dolmuş şoförlerine uygulanan kuralların hususi araçlara uygulandığını düşünüyor musunuz? Hususi araçlar gün boyu ceplerde beklediği halde ceza yazılmıyor. Güzergahımız gereği ilerlediğimiz sahil yolunda ekipler sürekli olarak radar kuruyorlar. Buradan 1 aracım yılda 3 ile 4 bin lira arası radar cezası yiyor. Radar cezası yediğimiz yerlerdeki hız sınırları 50 kilometre hız. Bu da en fazla 56 kilometre hız ile gidebiliriz demektir ki bu sefer vatandaştan tepki geliyor.

Başkanlığa devam ederim

■ Durağın geçmişi hakkında bilgi verebilir misiniz? Şu an kaç araçla hizmet veriyorsunuz? Durağımız 80’li yılların başında kurularak hizmet vermeye başladı. Ben 2 dönemdir başkanlık yapıyorum. Vaktimizin yettiği yere kadar ve arkadaşlarımız yetki verirse başkanlık yapmaya devam ederiz. Zaman içerisinde bölge geliştikçe duraktaki araç sayımızda da artışlar oldu. Şu anda müşterilerimize 34 aracımızla hizmet veriyoruz. 68 üyemiz bulunuyor. 50’e yakın şoför arkadaş sürekli olarak direksiyon sallıyor.

■ Çalıştığınız mahalleden hareket eden bir dolmuş hangi güzergahı takip ederek görevini tamamlıyor? Şehirde yapılan master planıyla beraber eskiden Meydan’a gidip dönerken şimdi yüzde 80’lik bir araç kitlemiz Postane tarafından geri dönüyor. Karşıyaka’dan hareket eden bir araba Devlet Sahil Yolu’nu takip ederek, Yenimahalle, Valilik, Atapark’tan sahil istikametine dönerek Cumhuriyet Caddesi’nden Postane’nin önüne geliyor. Geriye kalan yüzde 20’lik grup da yine aynı şekilde Atapark’a gelerek Tanjant’a çıkıyor. Buradan Tanjant yolu üzerinden köprü altındaki bekleme yerine gitmektedir.

■ Master planında sıkıntılar yaşadınız mı? Yapılan master planından sonra sıkıntılar yaşamaya başladık. Mağdur olduğumuz durumlarda oldu. Yaşadığımız mağduriyeti Trabzon Şoförler Odası’na ilettiğimizde Postane önüne giden yüzde 80’lik araç grubunun 8 aracına Maraş Caddesi’ne girmesine izin verildi.

9 araç Kevser’e çalışıyor

■ Meydan bölgesinden hareket eden araçların kaçı Kevser Sitesi’ne çıkıyor, kaçı Karşıyaka Mahallesi’ne? Meydan köprü altına çalışan 8 aracımızın hepsi Kevser Sitesi, Toprak Sitesi, Karşıyaka, Cami Yanı’na çıkmaktadır. Yani Meydan köprü altı araçlarının her yere gitmesi serbesttir. Gün içerisinde Postane önüne çalışan araçlarımızın 9 tanesi Karşıyaka ile Cami Yanı’na çıkıyor. Geri kalan 9 araç sadece Kevser Sitesi’ne çalışmaktadır.


■ Güzergâhınız da bölge halkına daha iyi hizmet verebilmek için yeni mahallelere girmek gibi bir planınız var mı? Mahallemizin yukarısında bulunan ve şu anda hizmet verdiğimiz Cami Yanı bölgesinde büyük ölçüde gelişme ve yapılaşma var. Hattımızın uzatılması için isteklerimiz var. Piri Reis İmam Hatip Ortaokulu’nun olduğu bölgeye kadar hattımızı uzatmak istiyoruz. Trabzon Şoförler Odası ile bu yönde irtibata geçtik, girişimlerimiz var. Biz vatandaşlarımızdan gelen istekleri odamıza bildiriyoruz. Başkanımız Turan Altuntaş’ın bu konularda gereğini yapacağına inanıyoruz.

Güzergah değişecek

■ Bölgede yapılmakta olan Kanuni Bulvarı sizi ne ölçüde engelliyor? Kanuni Bulvarı’nın bizim durağımız olduğu bölge Karşıyaka’yı geliştirip açacağına inanıyorum. Bizim için daha iyi olacak. Geleceğimiz diyebilirim. Bulvar tamamlandıktan sonra güzergâhımız da değişecektir.

■ Araçlar arası iletişimi nasıl kuruyorsunuz? Daha önceden araçlar arasında cep telefonu kullanıyorduk. Daha sonra arkadaşlardan fikir alışverişi yaparak hem maliyeti düşük hem de daha rahat kullanımı olduğundan Bas-Konuş sistemi kullanmaya başladık. Sonuçta araç içerisinde tuşlara basıp numara çevirip bir kişiyi aramaktansa tek bir tuşa basıp telsiz gibi tüm araçlara anons edilmesi daha rahat oluyor.

Durak yapılacak

■ Mahallede bulunan ve yolu tek olan Kevser Sitesi’nin yolcuları için zil veya başka bir iletişim araçları koymayı düşündünüz mü? Çünkü yolcu indirmenin dışında hiçbir araç boş çıkmıyor? Bu sorun o bölgede oturan vatandaşlarımızdan bize gelen bir istek. Durak içerisindeki üyelerimizle görüşmelerimiz var. Amacımız ileride belli sayıda aracı Kevser Sitesi’ne konumlandırmak. Zil kurmayı düşünmüyoruz. Sonuçta çoluk çocuk var. Basıp kaçarsa biz boşuna çıkmış oluruz. Aynı sıkıntı cami yanı bölgesinde olmuştu. Biz oraya aşağıda durak görevlimizin numarasını yazıp, astık. Yolcu olduğu zamanlarda aşağı ile irtibata geçilip araç yöneltiliyor. Ama Kevser Sitesi’ne özellikle araç koymayı düşünüyoruz. Görüşmelerimiz devam ediyor, en kısa zamanda hizmet vermeye başlayacağız.

■ Durağınız da çalışmak isteyen şoför arkadaşları nasıl değerlendiriyorsunuz? Bizim durağımızda çalışmak isteyen arkadaşların öncelikle bazı belgeleri eksiksiz olarak tamamlaması gerekiyor. Ehliyet, kimlik fotokopileri, savcılıktan temiz kağıdı ile valilikten ikametgah belgesi almak zorundalar. Eğer farklı bir duraktan gelip çalışmak isterse o durak başkanı ile irtibata geçip geçmiş durumu hakkında bilgi ediniyoruz. Şartlar olumlu olursa çalışmaya başlıyoruz. Bu yönde bütün durak başkanları ile istişare halindeyiz. Yani duraklar arasında transfer olması gerekirse taşların yerine oturmuş olması gerekir.

Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap