SON DAKİKA



Haber > Karadeniz > Toplu taşıma araçlarını kullanın hem trafik sıkış

Toplu taşıma araçlarını kullanın hem trafik sıkış

08 Ocak 2016 Cuma - 10:26




Durak içerisinde özel bir karar aldıklarını söyleyen başkan Koç, "Son zamanlarda yaşanan terör olaylarında yaşamını yitirip, aramızdan ayrılan şehitle





Trabzon’da Çamlık Mahallesi ile Meydan arasında hizmet veren Çamlık Dolmuş Durağı Şoförleri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Engin Koç, gazetemiz muhabirlerinden Yusuf Arslan'ın sorularını yanıtladı. Koç, hususi araç kullananların toplu taşıma araçlarını kullanmadıklarını belirterek, "Yaptıkları her seferde 14 buçuk lira daha fazla para ödemiş oluyorlar. Gelin toplu taşıma araçlarını kullanın hem trafik sıkışmasın hem de cebiniz" dedi. Durak içerisinde ve durak çevresinde yaşanan sıkıntılar, talepler ve durak tanıtımının konuşulduğu röportajımızda biz sorduk, Koç yanıtladı.  

Şehit yakınlarına ücretsiz

■ Mahalle halkına ulaşım konusunda ne gibi kolaylıklar sağlıyorsunuz? Kendi durağımızın içinde bir karar alarak son zamanlarda yaşanan terör olaylarında yaşamını yitirip, aramızdan ayrılan şehitlerin ailelerine tanıtım kartları çıkararak, ücretsiz taşıma yapmaya başladık. Ayrıca hasta, yaşlı, hamile veya engelli olan vatandaşlarımızı da araçların gittiği güzergahta inmese bile gidecekleri yere gitmesinde yardımcı olmaya çalışıyoruz.

■ Durağınıza gelen yeni şoför arkadaşları nasıl değerlendirerek işe alıyorsunuz? Öncelikle durağımıza gelen arkadaşlardan istediğimiz belli başlı belgeler var. Bu belgeler ikametgah kaydı, adliyeden temiz kağıdı ve önceden eğer başka bir durakta çalışmış ise o duraktan kişisel bilgi ve davranışları hakkında bilgi toplamaya çalışıyoruz. Daha sonra belgelerinde eksik olmayan arkadaşları sürüş sınavına tabii tutarak, durak başkanı ve yöneticilerle beraber test ediyoruz. Geçerli notu aldığı takdirde ailemize katıyoruz.

■ Sıkıntıları olan şoför arkadaşlara nasıl muamele uyguluyorsunuz? Sıkıntıları olan şoför eğer durağın tüzük kurallarına aykırı hareket ederse, yaptığı hatanın durumuna göre en az 3, en fazla 20 olmak üzere yatma cezası veriyoruz. Hatalarını tekrarlaması durumunda durak yönetimi toplanarak, ortak kararla men cezası verip, yollarımızı ayırıyoruz.

Yabancı dil şart

■ Trabzon siyasilerinden beklentileriniz nelerdir? Bölgemizden bakan seçilen kişilerin denetimlerini sıkılaştırması gerekir. Şehrimiz eğer turizm şehri ise bir bardak çay 10 TL olmamalıdır. Turizme katkı sağlayacak kişilere de yabancı dil eğitimi verilmesi gerekir. Sonuçta her şey hizmet için.

■ Trabzonspor hakkında neler söyleyebilirsiniz? Trabzonspor olmadan Trabzon karanlık kalır. Bizim tek güneşimiz takımımızdır. Yeni kurulan yönetimin hayırlı olmasını diliyorum, ancak takımın başına gelmeden önce verdikleri vaatlerin yapılmasını kendilerinden talep ediyorum.

Duyarlı olunmalıdır

■ Yolcuların genelde söylemiş olduğu 'Müsait bir yerde inebilir miyim?' sorusuna siz durak olarak nasıl müdahale ediyorsunuz? 'Müsait bir yerde inmek' cümlesinin ne anlama geldiğini bilmek gerekiyor. Şoför, yolcu indireceği zaman trafiğe engel olmayacak şekilde uygun bulduğu ilk boşlukta kenara yanaşıp, yolcuyu güvenli bir şekilde indirmek için uğraşır. Ama yolcularımızın ‘ineceğim’ dediği yeri biraz geçtiğimizde tartışmalar yaşanabiliyor. Vatandaşlarımızı bu konularda biraz daha duyarlı olmaya davet ediyorum.

■ Trabzon'da dolmuş şoförlerine uygulanan kurallar, sizce hususi araçlara da uygulanıyor mu? Trafik ekiplerinin görevlerini doğru yaptıklarına inanıyorum. Biz şoför esnafı olarak eğer yolcu indirirken veya bindirirken daha dikkatli olursak ve arkamızdaki trafiği sıkıştırmamak için çaba gösterirsek, ceza yiyeceğimizi düşünmüyorum ve bunu bütün şoför esnafı arkadaşlarımızdan rica ediyorum. Hususi araç kullanan arkadaşlarımız ise toplu taşıma araçları kullanmadıkları için yaptıkları her seferde 14 buçuk lira daha fazla para ödemiş oluyorlar. Gelin toplu taşıma araçlarını kullanın, hem trafik sıkışmasın hem de cebiniz.


■ Şoför esnafı kendine zaman ayırabilip sosyal aktiviteler yapabiliyor mu? Çamlık Durağı şoförleri olarak toplu yemek organizasyonları, halı saha maçları, geziler gibi birçok etkinliği hep birlikte yapmaya çalışıyoruz. Çünkü bizler de birer birey olarak sürekli direksiyon sallarken, yaşadığımız sıkıntı ve stresten bir nebze uzaklaşmamız gerekir.

76_18

Biz de insanız

■ Dolmuş esnafı nasıl çalışır? Biz dolmuş şoförleri sabah 5'te kalkar, gecenin 11'ine kadar direksiyon sallarız. Aralarda şoför değişiklikleri yaparak, molalar vermeye çalışırız. İnsanların canını, namusunu teslim almayı kendilerine meslek edinmiş kişilerdir. Bunları üstlenmekle kalmayıp, kendi çocuğumuzun boğazından bir lokma ekmek geçirebilmek için uğraşan normal insanlardan oluşan bir aileyiz. Yeri geldiğinde araç da tamir ederiz, yeri geldiğinde yolda kalmış olan vatandaşa yardım elini uzatırız. Tabi ki normal insanlar gibi bazen hatalar yapılır. Ama bu hataları tüm şoför esnafına ve camiamıza mal etmemek gerekir.

■ Durak kaç yılında kuruldu ve siz kaç yıldır başkanlık yapıyorsunuz? Durağımız 70'li yılların ortalarında, bölge gelişmeye başladıktan sonra hizmet vermeye başladı. Ben 22 sene önce yani 1994 yılında Çamlık Dolmuş Durağı ailesine dahil oldum ve son 3 senedir durağımızın başkanlığını yapıyorum.

■ Durakta kaç şoför esnafı ve araç ile hizmet veriyorsunuz? 2003 yılında minibüs dolmuşçuluğuna geçmeden önce 41 taksi ile çalışıyorduk. 13 yıl önceki 2 taksi 1 minibüs birleşmesinden sonra şu anda 28 minibüs çalışıyor. Bu 28 minibüste toplamda 53 mal sahibi varken 90 kadar şoför arkadaş ter döküyor. Genele bakacak olursak durağımızdan hemen hemen 700 kişi ekmek yiyor.

Kırmızı, sarı ve yeşil levhalar

■ Çamlık Mahallesi Durağı olarak mahalle halkına kolay sağlayabilmek için kırmızı, sarı ve yeşil olmak üzere 3 ayrı levha ile farklı yerlere hizmetler veriyorsunuz. Bu levhaları tanıtmanız mümkün mü? Durağımızın ana durağı Ahi Evren Hastanesi'nin hemen karşısındadır. Araçlarımızın çalışma düzenini kendi içerimizde 3 ayrı gruba ayırdık. Birinci kırmızı grup; sahil yolunu takip ederek, Meydan'daki köprü altına, ikinci yeşil grup; Bankalar Caddesi olarak bilinen Kahramanmaraş Caddesi’ne, üçüncü sarı grubumuz ise Postane tarafına dönüş yapıyor. Sarı levhalı araçlarımız; Postane’den hareket ettikten sonra Çamlık, Ahi Evren Hastanesi, Çamlıkaltı, Poyraz Sitesi, Vatan Sitesi, Koru, Çarkacı, Soğuksu'dan Kisarna Çatağı’na kadar gidiyor. Yeşil levhalı araçlarımız; Maraş Caddesi’nden kalkarak Çamlık Hastanesi, Ahi Evren Hastanesi, Çamlıkaltı, Yeni Durak, Kisarna Çatağı, Köşk ile Evim Sitesi’ne kadar gidiyor. Meydan'daki köprü altından kalkan kırmızı levhalı araçlarımız ise Çamlık Hastanesi, Ahi Evren Hastanesi, Çamlıkaltı, Atakent, Asya 2, Akcity 2, Çarkacı, Güllüana, Yeni Durak, Kisarna Çatağı’na gittikten sonra bütün araçlarımız merkez durağa dönüyor.

■ Durağınızın hitap ettiği alan geniş olduğundan vatandaş ile durak arasındaki iletişimi nasıl sağlıyorsunuz? Arabalarımızın hepsinde Bas-Konuş sistemi mevcuttur. Örneğin, herhangi bir duraktan kalkan araç yolda veya durakta dolduktan sonra eğer yolda bekleyen bir yolcu görürse, en yakın arkadaşına haber vererek vatandaşa hizmet verilmeye çalışıyor. Ama sadece Bas- Konuş sistemi bize yeterli gelmiyor. Çamlık Mahallesi’ndeki ana durağımızın olduğu bölgede direk durağa bağlı 3 tane zil bulunmaktadır. Bu ziller yardımı ile eğer şoför yoldaki yolcuyu görmezse, yolcu kendisi bize haber veriyor ve gene yolcumuza hizmet vermeye çalışıyoruz.

Geç kalmasın

■ Çalışma sisteminiz hakkında bilgi verebilir misiniz? Kahramanmaraş Caddesi ile Tanjant'ın yoğun olduğu saatlerde trafikte takılan araçlarımız olursa duraklarda yolcu kalabalığı olabiliyor. Bu sıkıntıyı giderebilmek için önlem olarak bütün araçlarımızı Postane yönüne çeviriyor, Kahramanmaraş Caddesi’ndeki müşterilerimizi de Postane’nin önüne gelmeleri konusunda uyarıyoruz. Eğer içinden çıkılamayacak bir durum olursa ya yönetici arkadaşlardan birisi durur ya da durak başkanı olarak ben dururum. Amacımız yolcularımızın evlerine veya işlerine geç kalmamalarıdır.

Projeler yolda

■ Durağınızın güzergâhında değişiklik yapmayı düşünüyor musunuz? Durağımız pek yakında iki grup halinde hizmet vermeye başlayacak. Mahallemize gelen yolda yapım çalışmaları bittikten sonra burası faaliyet gösterecek. Birinci grubun çalışma düzeni Çamlıkaltı, Üçyıldız, Poyraz Sitesi, Vatan Sitesi, Koru, Güllüana, Yeni Durak, Çarkacı, Akcity, PTT bloklarından dönerken, ikinci grubumuz Çamlıkaltı, Üçyıldız, Atakent, PTT blokları, Soğuksu Çatağı, Kisarna Çatağı, Evim Sitesi, Köşk’ten dönüp ana durağımıza geri gelecekler. Eğer mahalle halkımızdan güzergâhlar hakkında talep gelirse değişiklik yapılabilir.

Nöbet tutulmalı

■ Trabzon Şoförler Odası ile iletişiminiz nasıl? Trabzon Şoförler Odası Başkanı Turan Altuntaş, her istediğimizi yerine getirmeye çalışan, sıkıntılarımızla uğraşan bir başkandır. Sadece kendisine bir proje sunmak istiyorum. Sıkışık saatlerde trafiğin rahatlaması için şehir içine çalışan bütün durak başkanlarına 17 ile 19 saatleri arasında nöbet tutturarak sıkıntıların önüne geçilebilecek bir projeyi gerçekleştirmesini istiyoruz.


Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap