SON DAKİKA



Haber > Karadeniz > Vatandaş bize muhtaç biz de vatandaşa...

Vatandaş bize muhtaç biz de vatandaşa...

15 Ocak 2016 Cuma - 10:07








Müşteri rahatlığı için ellerinden geleni yaptıklarını söyleyen Selim, "Biz vatandaşımıza muhtacız, vatandaşımız da bize muhtaç. Eğer şoförün bir eksiği varsa bu, Trabzon’un eksiği; vatandaşımızın eksiği varsa bu da bizim eksiğimizdir" dedi

Trabzon’da Beşirli ile Meydan arasında hizmet veren Beşirli Dolmuş Durağı Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Serkan Selim, gazetemiz muhabirlerinden Yusuf Arslan’ın sorularını yanıtladı. Durağın tanıtımı, güzergahı, sorunları, oda ile ilgili diyalogları ve siyasilerden beklentilerinin sorulduğu röportajımızda biz sorduk, Başkan Selim cevapladı.

■ Beşirli dolmuş durağı kaç yılında kuruldu? Siz kaç yıldır başkanlık yapıyorsunuz? Durağımız 80’li yıllarda kuruldu. İlk olarak 1 Nolu ve 2 Nolu olmak üzere iki ayrı durak kuruldu. Daha sonra birleştirilerek tek durak haline getirildi. Yaklaşık 6 yıldır da durak başkanlığı yapıyorum.

BİN KİŞİLİK AİLE

■ Durakta kaç araç ve şoför esnafı ile hizmet veriyorsunuz? Durakta çalışmakta olan 50 aracımız var. Şoför esnafı olarak da hemen hemen 70 arkadaşımız var ve 80 üyemiz bulunmaktadır. Burada çalışan her minibüs 4 aileyi geçindirmektedir. 50 minibüsle de bunu hesaplamaya kalkarsak neredeyse bin kişilik bir aile demektir.


■ Beşirli dolmuş durağının güzergâhı nasıldır? Beşirli’den Kuran Kursu Üst Geçidi’ne kadar Site Dolmuş Durağı ile ortak hattımız. Kuran Kursu Üst Geçidi’nden sonra Yenimahalle’ye kadar yolcu almamız yasak. Yenimahalle’nin içerisi zaten Yenimahalle durağına ait. Valilik serbest olduğu için bütün durakların ortak alanı olduğu için isteyen yolcu alabiliyor. Daha sonra Meydan bölgesindeki duraklarımıza gidiyoruz. Meydan bölgesinden kalkan araçlarımız nereye yolcu olursa alabiliyor.

Hakkımızı yem etmez

■ Trabzon Şoförler Odası ile iletişiminiz nasıldır? Trabzon Şoförler Odası Başkanımızdan Allah razı olsun. Başkanımız Turan Altuntaş, 2005 yılından beri hiçbir durağı mağdur etmemiştir. Her durağın sıkıntısını elinden geldiğince halletmeye çalışmış ve halletmiştir. Bugün Trabzon’daki bütün dolmuşların üzerinde Turan Altuntaş’ın emeği vardır. Kazandığımız ekmekten huzurumuza kadar her türlü konuda emek sahibidir. Şoför esnafının hakkını kimseye yem etmemiştir. Her türlü sahiplenmiştir. Çünkü kendisi de şofördür, ekmeğini bu şekilde kazanır. Nasıl kendi ekmeğini savunuyorsa bizim de hakkımızı savunuyor. İşin çekirdeğinden geldiği için kimin ne sıkıntı çektiğini biliyor. Bugün dolmuşla ilgili herhangi bir sıkıntıyı Turan Altuntaş’a anlattığımız zaman ne olduğunu hemen anlar. Ama bir başkası anlamaz. Çünkü işin içinden geliyor. Bu konularda başkanımızın hizmetleri büyüktür, durağımızın değerini de yüceltmiştir.

■ Öğrenci ücretleri konusunda neler yapıyorsunuz? Öğrenci ücreti konusunda elimizden geldiğince idare etmeye çalışıyoruz. 30 yaşında biri arabamıza binip ‘ben öğrenciyim’ dediği zaman vatandaşı rencide etmek istemiyoruz. Öğrenci fiyatında asıl ücretimizden 25 kuruş daha az alıyoruz.

Bize sahip  çıktı

■ Trabzon siyasilerinden beklentileriniz nelerdir? Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu’ndan Allah razı olsun. Göreve başladığı günden beri görüşlerimize sahip çıktı. Başkan Gümrükçüoğlu hiçbir zaman bize zarar verecek bir hareket veya tavırda bulunmadı. Herhangi bir yaptırım yapmadı. Bizimle karşılıklı oturup sıkıntılarımızı dinleyip çözümler üretti. Biz ondan razıyız, Allah onu ve onun gibi insanları başımızdan eksik etmesin. Ama birilerinden de olabilecek işleri konuşmalarını isterim. Ben bugüne kadar başkan Gümrükçüoğlu’nun ağzından “metro lazım, tramvay lazım, Meydan bölgesini kapatmamız lazım” gibi şeyler duymadım. Gümrükçüoğlu’nun da işi icraat yapmak. Birileri de her seçim zamanı “otobüsler özelleşecek, Meydan Bölgesi trafiğe kapatılacak, şehre metro lazım” gibi vaatlerle ortaya çıkıyor. Trabzon’un başka bir ihtiyacı veya sıkıntısı yok mu? Trabzon’un ihtiyacı neyse onu konuşun, siyasilerden bunları bekliyoruz. Ayrıca şehrimize bir tramvay hattının yapılabilmesi için Trabzon’un genel nüfusunun 1 buçuk milyon olması gerekiyor. Biz tramvaya karşı değiliz. Gerektiğinde biz de bineceğiz, ailemiz de binecek. Ama her şeyin bir zamanı var. Sayın Gümrükçüoğlu bizim ekmeğimize her zaman sahip çıkmıştır.

TAKIM İÇİN BİR OLALIM

■ Trabzonspor hakkında neler söyleyebilirsiniz? Tüm Trabzonlu vatandaşlar gibi biz de Trabzonspor’un içinde bulunduğu olumsuzluklardan üzgünüz. Trabzonspor hiçbir zaman yıkılmaz. İnşallah takımımız desteklerimizle iyi bir duruma gelecek. Ama en büyük eksikliğimiz Trabzonspor için bir olamamamız. İçeride eğer bir olabilirsek zaten bütün sıkıntıları aşacağız. Bir olamamamızdan dolayı İstanbul tarafından eziliyoruz. Trabzon’un İstanbul’la mücadele etme şansı çok zor. Bu mücadele zor olduğu halde bir de kendi içimizde bir olamazsak mücadele edemeyiz.

123_12

Eyvah gezici radar

■ Güzergâhınız da ne gibi sıkıntılar yaşıyorsunuz? Bizim güzergahımızda yaşadığımız en büyük sıkıntı 58 kilometre hızla girdiğimiz radarlar. 58 kilometre hızla beraber gezici radarlar tarafından ceza yiyoruz. Bu araçlar 24 saat boyunca dolaşıyor. Bu gezici radarlar Trabzon’da sadece Beşirli ve Tanjant bölgelerinde dolaşıyor. O da artık bizim şansımız mı şanssızlığımız mı bilemiyorum. Bu radar cezalarının minimum rakamları 180TL civarındadır. Eğer 60 kilometrenin üzerinde yakalanırsak 390 TL ceza yiyoruz. 390 TL cezayı mal sahipleri de yiyor, şoförler de. Mal sahibi yerse en az 1 haftalık kazancı gidiyor, şoför yerse en az 2 haftalığı gidiyor. Bu konularda ceza yiyen araçlar belini biraz zor düzeltiyor. Ayrıca hususi araçların istedikleri her yerlere park etmesi bize büyük sıkıntılar yaşatıyor. Vatandaşlar hususi araçlarını istedikleri her yere park edebiliyor. Şoför esnafı olarak vatandaşa tek diyeceğimiz, araçlarınızı çekin kapının önüne, dolmuşa atlayıp gidin. Hem trafik rahatlasın hem de cebiniz. Trabzon’un yüzde 20’si bunu uygulamaya başladı.

■ Trabzon’da dolmuş şoförlerine uygulanan kuralların hususi araçlara uygulandığını düşünüyor musunuz? Tabiî ki uygulanıyor ama yetersiz kalıyor. Biz dolmuş şoförleri olarak biraz daha göz önünde oluyoruz. Trafik memurlarının gözüne biraz daha fazla batıyoruz. Hata yapsak da yapmasak da. Trafik ekipleri iyi niyetinden veya değil; hususi araçları idare ederken dolmuş şoförlerine tolerans sağlanmıyor. Akşama kadar bir araba yaklaşık 20 kere Meydan bölgesini turluyor. Haliyle hata yapma şansın yok. Tolerans gösterilmese daha iyi olur. Sonuçta biz hizmet adamlarıyız. Vatandaşlar hususi araçları ile Meydan’a gitmek zorunda değil. Ama biz gitmek zorundayız. Üstelik Trabzon’daki dolmuş ağı çok geniş. Dolmuşun şehir merkezinde girmediği mahalle yok. Üstelik dolmuş şoförlerinin araçlarını terk edip gitme gibi bir şansı yok. Bu yüzden de park etmiş halde bulamazsınız. Az uzaklaşsa bile anında müdahale edebilecek durumdadır. Ama hususi araçlar sabah bırakıp saatler sonra gelip alabiliyor. Ayrıca bizim duraklarımızda bize iki araçlık yerler ayrıldı. Buralarda üçüncü bir arabayı görmeniz mümkün değil. Çünkü üçüncü araç geldiğinde en öndeki hemen sefere çıkıyor. Bizim Postane’nin oradaki durağımızın karşı tarafında bulunan kaldırımın kenarında akşam 8’den sonra araçlarımızı park edebilmek için yetkililerden yardım istiyoruz. Ama biz 10 kere hata yapıyorsak yetkililer ikisinde ceza kesiyor. Kimsenin hakkını da yiyemeyiz.

Hataya yer yok

■ Durağınızda çalışan şoför arkadaşla yolcularınız arasında çıkan tartışma sonrası size gelen şikâyetleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Öncelikle müşteri her zaman haklıdır. Bizim düşüncemiz bu yönde. Müşterilerimizden bize bir şikayet geldiği zaman şoför arkadaşı da çağırarak onu da dinliyoruz. Müşteri haksız yere de aramış olabilir. Ama müşterilerimiz ufak tefek şeyler için aramıyorlar. İki tarafı da dinliyoruz. Haksız olan tarafı tespit etmeye çalışıyoruz. Eğer şoförümüzde hata varsa çalışmama cezası veriyoruz. En az çalışmama cezası 1 hafta uzaklaştırma alıyorlar. Yaptığı hataya göre cezasının süresi uzuyor. Eğer bir şoförden üst üste şikayet gelirse durak ile şoförün bağlantısını kesiyoruz. Burada çalışan şoförlerimizin de yanlış yapma şansı kalmıyor.


■ Günde ortalama kaç yolcu taşıyorsunuz? Günde ortalama bir aracımız 150 ile 200 arası yolcu taşıyor. Bütün araçlarımız ise 7 bin 500 kişi taşıyor. Yolcularımızın yüzde 80’i Beşirli Mahallesi’nin sakinleridir. Mahalle sakinlerini genelde sabahleyin işlerine bırakıp akşamleyin topluyoruz.

Her şey karşılıklı

■ Durağınızı kullanarak işine veya evine gitmek isteyen vatandaşlar çoğu zaman ‘Müsait bir yerde inebilir miyim?’ diye soruyorlar ve hemen indirilmediğinde de tartışmalar çıkabiliyor. Bu konuda vatandaşlara neler söyleyebilirsiniz? Biz müşterilerimizin rahat edebilmesi için elimizden geleni yapıyoruz. Biz onlara muhtaçken onlar da bize muhtaç. Her şey karşılıklı. Biz istemez miyiz vatandaşımızı evinin veya işinin önünde indirelim? Ama zaman zaman aksaklıklar olabiliyor. Dik bir bayırda arabaları durdurmanın bir anlamı yok veya araçlar durakta bir yolcu indirdiği zaman 10 metre bile gitmeden bizleri durdurmanın anlamı yok. Vatandaşın da bizi düşünmesi lazım, arkadan gelen trafiği düşünmesi lazım, araç içerisindekileri düşünmesi lazım. Müşterilerimiz bize ‘müsait bir yer de inebilir miyim’ dediği zaman eğer indiremiyorsak bilin ki orası müsait değildir. Vatandaşlar bazen kendilerini bilinçli indirmediğimizi düşünüyorlar. Eğer şoför vatandaşı indirmiyorsa vardır bildiği, yoksa bir an önce o adam yolcu indirmek için elinden geleni yapar. Vatandaşlar da, Trabzon’un insanı da, şoförler de. Bizim taşıdığımız müşterilerimizin hepsinin ailesinde bir tane şoför var. Şoför olmayan aile yok. Eğer bir şoför esnafının eksiği varsa bu, Trabzon’un eksiğidir; eğer vatandaşımızın bir eksiği varsa bu da bizim eksiğimizdir. Vatandaşlarımızın bize karşı biraz daha anlayışlı olmasını istiyoruz.

■ Disiplin konusuna önem veriyor musunuz ve durakta çalışmak isteyen arkadaşları nasıl değerlendiriyorsunuz? Şoförlerimizin hepsinin saç, sakal tıraşlarını olması gerekmektedir. Biz durağımıza bir şoför alacağımız zaman geçmişini araştırıyoruz. Neden oradan çıkarılmış? Biz buraya kaydolacak arkadaştan öncelikle sabıka kaydı istiyoruz. Çünkü en ufak bir sabıkası olan kişi bizim durağımızda çalışamaz. Bugün bir devlet kurumunda veya bankalarda sabıkalı insanlar topluma kazandırılabilmek için çalıştırılıyor. Ama bizim işimiz amme hizmetidir. Bizim arabalarımıza her gün her kesimden insan biniyor. Sabıkalı kişiler bankada çalışır, devlet dairesinde çalışır ama bizde çalışamaz.

Yusuf ARSLAN

Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap