SON DAKİKA



Haber > Karadeniz > Vatandaşın canını tehlikeye atacak yorgun şoför ça

Vatandaşın canını tehlikeye atacak yorgun şoför ça

01 Ocak 2016 Cuma - 10:18








24 saat hizmet vermeye çalıştıklarını belirten Başkan Bayram, “Gececi veya gündüzcü olarak kendi içimizde program yapıyoruz. Sabah 4’te araçlar gelmeye başlıyor ve gece 2’ye kadar çalışıyor. Tabii tek şoför değil, değişmeli olarak görev yapıyorlar. Yoksa vatandaşın canını tehlikeye atacak yorgun şoföre müsaade etmeyiz” dedi.

Trabzon’da Meydan’dan, Kuran Kursu, Fatih ve Ayasofya arasında çalışan dolmuşların Durak başkanlığını yapan evli ve 3 çocuk babası olan Hasan Bayram, gazetemiz muhabirlerin Yusuf Arslan'ın sorularını yanıtladı. Bayram, "Ben durak içerisinde çalışan şoför arkadaşlarıma kefilim. Ama sıkıntılı şoför arkadaşımız olduğu zaman bir kenara çekip konuşuyoruz. Eğer halledilemezse yolları ayırıyoruz" dedi. Durak içerisinde ve durak dışında yaşanan sorunların ve taleplerin konuşulduğu röportajda biz sorduk, Bayram cevapladı.

■ Kaç yıldır durak başkanlığı yapıyorsunuz ve bu mesleğe ilk olarak ne zaman başladınız? 1993 yılında bu mesleğe ilk adımı attım. 1995 yılında askere gidip geldikten sonra 1997 yılında ilk olarak durakta yönetici oldum. 1999 yılında gerçekleştirilen seçimden beri durak başkanlığı yapıyorum. 16 yıldır yaptığım durak başkanlığı döneminde Sayın Turan Altuntaş ile beraber Kuran Kursu, Fatih ve Ayasofya duraklarının birleştirilmesini gerçekleştirdik. 

Kişisel sorunları çözme gayretindeyiz

■ Şoförler arasında eğer bir şoförünüzün kişisel sıkıntısı veya borcu olduğu zaman neler yapıyorsunuz? Ara sıra şoför arkadaşlarımız arasında sıkışanlar oluyor. Bu arkadaşlarımıza yardım etmeye çalışıyoruz. Ama bunu kötüye kullananlar çıkabiliyor. Bunun üzerine bir ara kaldırdık. Sonra yardıma eğer ihtiyacı olan olursa yanıma gelsin ve benimle muhatap olsun. Ya ben kendi cebimden borç veriyorum ya da başka şekilde ona yardım etmeye çalışıyoruz. Yani duraklardaki araçların hepsinden para toplamıyoruz. Gerçekten bir sıkıntısı olan şoför esnafı arkadaşımıza elimizden gelen yardımı yapmaya çalışıyoruz.

■ Durak içerisinde herhangi bir şoförün kılık kıyafet düzeni hakkında uyarılarda bulunuyor musunuz? En son durak içerisinde yaptığımız toplantıda sakalların nizami bir şekilde kesileceğini söyledik. Sinekkaydı tıraş olmasalar bile şekilli ama top sakal olmayacak şekilde olması gerekli. Tabii çok fazla da sıkıştırmak istemiyorum arkadaşları, sonuçta serbest meslek. Kendileri nasıl rahat ediyorsa öyle çalışması lazım.

Üniversiteli şoför var

■ Dolmuş şoförü olmak isteyen genç arkadaşlarımız size geldiği zaman nasıl değerlendiriyorsunuz? Genç arkadaşlar çok fazla yanımıza geliyor. Ehliyetini eline almış. Kimisi okul bitirmiş, kimisi bitirmemiş olarak yanımıza geliyor. ‘Ben iş istiyorum’ diyor. Biz genç arkadaşlarımızı topluma kazandırmak için elimizden gelen bütün çabayı sarf ediyoruz. Ama gençlerimiz eskisi gibi değil. Eskiden şoförlerde bir utanç vardı ama şimdi öyle değil. Teknoloji geliştikçe insanların yaşantısı da değişiyor. Gelen genç arkadaşlara ‘hayır’ deyip de heveslerini kırmak olmuyor. Bizim görevimiz onları topluma kazandırmak. Eğer biz kazandırmazsak, başkası kazandırmazsa olmaz. Bu genç arkadaşlarımızın bir yerden başlaması gerekiyor. Üniversite bitirmiş şoför esnafı arkadaşlarımız var. Hem üniversitede okuyup hem de çalışan öğrenci arkadaşlarımız var. ‘Part-time’ olarak çalışıyorlar. Harçlıklarını çıkarmaya çalışıyorlar.

4567

24 saat uygulaması

■ Araçlarınız 24 saat hizmet veriyor mu? 24 saat hizmet vermeye çalışıyoruz. Gececi veya gündüzcü olarak kendi içimizde program yapıyoruz. Sabah 4’te araçlar gelmeye başlıyor ve gece 2’ye kadar çalışıyor. Tabii tek şoför değil, değişmeli olarak görev yapıyorlar. Yoksa vatandaşın canını tehlikeye atacak yorgun şoföre müsaade etmeyiz. Haftada en az 1 gün istirahatları vardır. Gün içerisinde şoförlerin dinlenmeye zamanları oluyor. Her meydana gidip gelen ve turunu tamamlayan araç 1 saat bekliyor. Akıllı ve bilinçli çalışan şoför kendini yormuyor. Her şey çalışıp para kazanmak değildir, şoförün kendisini de düşünmesi lazım.

■ Özellikle Meydan’da bulunan durağınıza gelip park eden özel arabalar oluyor ve yol kenarları otopark haline döndürülüyor. Bu durum sizi nasıl etkiliyor? Duraklarımızda kâhyalarımız mevcut. Günün büyük bir kısmında görev yapıyorlar. Eğer durağa girip çıkan özel bir araç görürlerse müdahale etmeye çalışıyorlar. Ama vatandaşlarımız açısından yapacak fazla bir şey yok. Çünkü bütün ihtiyaçların giderilebileceği yer Meydan. Sonuçta biz trafik polisi değiliz. Biz de bir esnafız. İşimizi engellemediği sürece müsaade etmeye çalışıyoruz. Bizim en büyük sıkıntımız Ayasofya’dan Fatih tarafına gelen yol tek yön. Bir araba yolun kenarına çektiği zaman ikinci bir arabanın geçmesi mümkün değil.


■ Trabzonspor hakkında neler söyleyebilirsiniz? Trabzonspor hakkında konuşulacaklar sabaha kadar bitmez. Yeni başkan Sayın Muharrem Usta benim köylüm olur. Değer verdiğimiz bir abimizdir. Ben seçimlerde delege değildim ama etrafımda çok delege vardı. Kendisiyle gurur duyuyoruz. İnşallah bizi utandırmaz. Trabzonspor’un Trabzonluya çok faydası var. Spor olarak değil, şehir açısından önemi büyük. Trabzonspor 5 fabrikadan daha iyidir.

3 durak birleşti

■ 3 durak birleştirilmeden ve birleştirildikten sonra durakta araç sayıları nasıl değişti? İlk Kuran Kursu durağı olarak faaliyet verdiğimiz zaman 111 tane dolmuş taksi aracımız vardı. Minibüslere dönüş sürecinde altyapı olmadan sancılı bir dönemde geçişler gerçekleştirildi. Biz zamanında da söylemiştik ki ‘Altyapısı yapılsın, yapılmadan minibüse dönülmez’ dedik. Minibüse dönüldü. Yolcular açısından çok iyi oldu. Sadece Kuran Kursu olarak minibüs sayısı 51 idi. Birleşme sonrasında şuan 108 araç ile hizmet veriyoruz.

■ Bu 108 araç sürekli olarak trafikte çalışıyor mu? Hayır. İstirahate çekilen araçlarımız oluyor. Sigorta Hastanesi’nin kapanması, Fatih Devlet Hastanesi’nin belli bir çalışma kapasitesine düşmesi, Numune Hastanesi’nin aynı şekilde bir kısmının taşınması, Adliye’nin taşınması, taşımacılık yapanlara büyük bir darbe vurdu. Bu kurumların bir anda taşınması bizi maddi olarak çok etkiledi. Şimdi de kendi kendimizle mücadele etmeye çalışıyoruz. Hizmet veren 108 araç içerisinde yaklaşık 150 şoför arkadaş var. Mal sahibi olarak ise 200’e yakın ortaklılar var. Hemen hemen 1 arabaya 2 ortak düşüyor.

Araçlarımızı yatırıyoruz

■ ’Araçlara istirahat verme’ durak içi bir uygulama mı? Duraklar birleştiği zaman kalabalık araba nüfusuna sahiptik. Duraklarda depolayacak yerlerimiz yoktu. Büyükşehir Belediyesi ve Şoförler Odası ile ortaklaşa aldığımız kararla ‘belli sayıda araç çalışsın, gerisi yatsın’ dedik. Bu çalışma sistemine geçtiğimiz zaman güzel para kazanıyorduk. Yavaş yavaş kurumların kapatılmasıyla, şehir içinde bizi oldukça sıkıntıya soktu.

YARIN: Trabzon Havalimanı, Çimenli, Kaşüstü Durak Başkanı Miraç Kocaman: “Dolmuşçu dolmuşçuluk, minibüsçü minibüsçülük yaparsa sıkıntı kalmaz.”

Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap