Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay, 3 ay süren yerel seçim kampanyasının püf noktalarını anlattı.
Kampanyanın başarılı olması için CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ve Başbakan Tayyip Erdoğanın 8 mitingini psikiyatri profesörüne izlettiklerini açıklayan Atalay, miting meydanlarında verilen pozitif mesajların etkili olduğunu söyledi. Atalay, şöyle konuştu: Bir psikiyatri profesörü, Başbakan Erdoğanı ve Kılıçdaroğlunu izleyerek içerik analizi yaptı. Hangisi ne kadar pozitif ifadeler kullanıyor; plan, proje, vizyon kavramı hangisinde ne kadar geçiyor, genel olarak söylemin iyi bir analizi. Mesela Başbakanımızın konuşmasının yüzde 65i pozitif. Ama Kılıçdaroğlunun söyleminin sadece yüzde 17si pozitif. Diğerleri sadece eleştiri. Biz pozitif kampanyayı tercih ettik. Televizyon reklamlarında ilk 10 güne Lafa değil icraata bakarım kampanyasını koyduk.
GENEL SEÇİMDE % 50Yİ GEÇERİZ
Paralel yapı bu partilerle çok yakın ittifak içinde çalıştı. Nerede hangisinin adayı güçlüyse zaten ona oy verdiler. Bunu açık deklare ettiler. Hem de alanda fiilen en çok çalışan onlar. Diyelim ki bizlerle, partimizle, şahıslarımızla ilgili broşürleri onlar dağıttılar ev ev. Ne MHPnin ne CHPnin böyle bir yöntemi de kabiliyeti de yoktur, ev ev dağıtmak falan. Onlar adına bu yapının gençleri yaptı. Güzel kıyafetli kızlarımız. Ben onlara laf söylemeye bile kıyamıyorum. İslami kıyafet içinde ama Ak Parti ve bizler aleyhinde şeyler dağıttılar. AK Partinin yürüttüğü istikrarlı Türkiye yönetimi var, Türkiyenin geleceği var, özgürlüklerimiz var, özellikle dini özgürlükler olarak bugüne kadar çekilen bütün meşakkatler giderilmiş, engeller kaldırılmış... AK Partiye sahip çıkalım duygusu gelişti. Biz tahmin ettiğimizin üzerinde bir oy aldık. Şu anda genel seçim olsa yüzde 50nin üzerinde oy alırız. Partimiz karar verdiğinde ister Genel Başkanımız ister Cumhurbaşkanımız aday olsun, ilk turda kesin seçilir.
KAMPANYA EKİBİ İYİ ÇALIŞTI
Her kampanya kendisini 2 hafta kala gözden geçirir. 2 hafta kala düzeltme imkânı verir. 1 hafta kala yaparsanız toplantıyı geç kalmıştır, yanlış bir şey varsa bile düzeltemezsiniz. Strateji ekibi olarak Başbakan Recep Tayyip Erdoğana her şeyi çok açık söyledik. Mitingde şu konulara şu kadar yer veriyorsunuz, onun dozunu biraz azaltalım, şunu biraz artıralım, Şu konulara yeniden etkili şekilde değinelim gibi tekliflerde bulunduk. Her ili ayrı bir dosyada, her ile 2 kez araştırma yaptırdık. Bir şubat ortası, bir mart ortası. İlleri 3e ayırdık. Bir, o araştırmalardan sonra rahat olduğumuz, mutlaka kazanıyor göründüğümüz iller; diğeri ne kadar çalışsak da artık alamayacağımızı anladığımız iller; ortada ise 20 kritik il vardı. Bunlarda yeni bazı tedbirler almalıyız dedik. Bunların yarısını alamadık.