SON DAKİKA
SON DAKİKA
Sürdürülebilir beslenmenin yolları
10/17/2020

Beslenme alışkanlıklarını değiştirmek isteyen çoğu insanların amacı her zaman dönemsel diyet yapmaktır, gerçek bir sağlıklı bedene kavuşmak için sürdürülebilir sağlıklı beslenmeye adım atarak, küçük alışkanlıkları arttırarak hayatımıza oturtmamız gerekmektedir.

Örneğin hayatımızın bir döneminde her gün 3 litre su içmek yerine, hayatımıza su alışkanlığını katarak her gün 2 litre ile başlayarak vücuduma göre düzene oturtturarak ilerlemek gibi.

Hayatımın bir dönemi 5 gün spor yapmak değil de, haftada 1-2 gün tempolu yürüyüş ve sporu hayatıma katarak ilerlemem gerek.

Tüm dünyayı kavrayan sürdürülebilir beslenme daha sağlıklı bir yaşam geçirmemiz dünyayı daha iyi korumak için bir sebeptir.

İnsan vücudu her gün biraz biraz yapılan tüm aktiviteleri alışkanlık haline getirerek her gün yapmamızı isteyecektir, böylelikle alışkanlıklarımız bize kilo vermemizde yardımcı olacaktır. Bunun için verebileceğimiz zahmete katlanmadan yapabileceğimiz örnekler:

Ya hep ya hiç değil, bir öğün istemediğiniz bir gıda yediniz diye o noktada bitmemeli, aynı şekilde devam etmelisiniz.

Porsiyonları bir miktar azaltabilirsiniz, farkında olmadan kalori azaltımına gitmiş oluruz.

Öğün atlamayın, eğer yemek yemediğinizde o an yemeklere saldırma durumu yaşıyorsak, öğün atlamdan beslenmemize devam etmeliyiz.

Her fırsatta ayakta olmaya az da olsa hareket etmeye, çok uzun süreler oturmamaya çalışalım.

Uyku vakitlerimizi güzel düzenlememiz gerek, ne çok uyku iyidir ne az uyku. İdeal uyku sürelerinde özellikle gece 23.00-02.00 arasında uykuda olmamız vücut için önemlidir.

Daha fazla lif tüketin, bağırsak sağlığı için günde en az 30 gram lif tüketimi çok önemlidir. Lif bağırsak sağlığının yanında tok tutma özelliğine de sahiptir. Bunun için de günde yeterli meyve sebze tüketimi ve tam tahıl liflerden faydalanabilirsiniz.

Stresle başa çıkmayı öğrenin, zor bir durum olsa da psikoloji beslenme üzerine çok etkilidir. Stresle başa çıkmak bu noktada çok önemlidir, bunun için size iyi gelecek aktivitelerde bulunabilirsiniz, yoga, meditasyon, temiz doğa yürüyüşü, kitap okumak gibi gibi.

Ne olursa olsun sağlıklı beslenmekten vazgeçmeyin, alışkanlıklarınızı bir bir yaşantınıza oturtturun. Bunun tadına varınca vazgeçemeyeceksiniz.

Yorum Yap


550

© 2019 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Radyo ve Televizyon kuruluşudur.

Giriş Yap